Wat heb jij aan/met/voor je fiets gedaan vandaag?
Re: Wat heb jij aan/met/voor je fiets gedaan vandaag?
Ben weer een stapje verder met de Super Course. Uiteindelijk de lak lichtjes opgeruwd met een hele fijne staalwol die ik nog had liggen. Daarna met alleen een katoenen lap opgewreven Dat lijkt op het eerste gezicht wel het gewenste effect te hebben gehad. Nog maar eens kijken hoe dat eruit ziet als de fiets afgemonteerd is.
Heb nog even overwogen 650B-wielen met dikke banden te kiezen, maar in zo'n groot frame waarin de originele 27"-hoepels al heel veel ruimte hadden was dat wat teveel van het goede naar mijn smaak. Dus voorlopig maar gekozen voor 700 x 30C.
Heb nog even overwogen 650B-wielen met dikke banden te kiezen, maar in zo'n groot frame waarin de originele 27"-hoepels al heel veel ruimte hadden was dat wat teveel van het goede naar mijn smaak. Dus voorlopig maar gekozen voor 700 x 30C.
Het originele kabelstelboutje van de achterrem was helaas gesneuveld bij mijn poging om beweging in het stelmoertje te krijgen.
Dat was jammer, want in die obscure kleine maat en spoed had ik geen reserve. M5 kwam het dichtst in de buurt en had ik wel, dus dan maar nieuwe draad tappen. Het standaardgereedschap paste niet, maar een spaaksleutel gelukkig wél. Pfff ....
Succes!
Dat was jammer, want in die obscure kleine maat en spoed had ik geen reserve. M5 kwam het dichtst in de buurt en had ik wel, dus dan maar nieuwe draad tappen. Het standaardgereedschap paste niet, maar een spaaksleutel gelukkig wél. Pfff ....
Succes!
Past allemaal maar net, waar een spaaksleutel al niet goed voor kan zijn!
Sportief fietsend!
- marco verbaant
McGyver 
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Mij lijkt dat je daar met een tapkrukje met ratel ook bij moet kunnen.
Is het niet van de bovenkant, dan lukt het wel van de onderkant.
Maar als je die geen hebt dan is een spaaksleutel natuurlijk ook bruikbaar.
Is het niet van de bovenkant, dan lukt het wel van de onderkant.
Maar als je die geen hebt dan is een spaaksleutel natuurlijk ook bruikbaar.
Ik vind het mooi bedacht, waar een spaaksleutel al goed voor is.
Ik gebruik hem ook als ik een binnen ventiel uit een race ventiel moet draaien
Ik gebruik hem ook als ik een binnen ventiel uit een race ventiel moet draaien