VHF

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
marco verbaant

VHF

Bericht door marco verbaant »

Ben benieuwd of iemand hier bekend is met VHF handscanners. Ik heb afgelopen zo'n apparaat (goedkoop) aangeschaft omdat ik met regelmaat bij de koersen publiek met zo'n ding zie, die in afwachting van de koers (doorgaans een klassieker) volgen. Het is een oud apparaat en met een (Engelstalige) online gebruiksaanwijzing is het me al wel gelukt om er drie KNWU VHF frquenties in te zetten.
Maar de ins en outs ervan ben ik nog niet op de hoogte. Wie helpt me op weg.... Binnenkort is hier in de buurt weer de jaarlijkse juniorenklassieker De Omloop van Hil en Moer, en daar wilde ik 'm eens uitproberen. :D
Het betreft een UNIDEN UBC50XL handscanner.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Borcheld

Re: VHF

Bericht door Borcheld »

Misschien een radio/zend amateurs forum opzoeken? (Mits dat bestaat.)

Tis voor mijn tijd, denk dat de jeugd van tegenwoordig al helemaal niet weet waar je het overhebt.

Weet nog dat vroeger best normaal was om een computer te hebben zonder internet.. dat snappen ze al helemaal nie :shock:

EDIT

https://www.scannerforum.nl/index.php

Denk dat dit forum je beter kan helpen betreft je vraag
m-gineering

Re: VHF

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 12 aug 2025, 21.40 Ben benieuwd of iemand hier bekend is met VHF handscanners. Ik heb afgelopen zo'n apparaat (goedkoop) aangeschaft omdat ik met regelmaat bij de koersen publiek met zo'n ding zie, die in afwachting van de koers (doorgaans een klassieker) volgen. Het is een oud apparaat en met een (Engelstalige) online gebruiksaanwijzing is het me al wel gelukt om er drie KNWU VHF frquenties in te zetten.
Maar de ins en outs ervan ben ik nog niet op de hoogte. Wie helpt me op weg.... Binnenkort is hier in de buurt weer de jaarlijkse juniorenklassieker De Omloop van Hil en Moer, en daar wilde ik 'm eens uitproberen. :D
Het betreft een UNIDEN UBC50XL handscanner.
tijdens de koers zijn er afaik twee kanalen in gebruik: koerskanaal met communicatie tussen wedstrijdleiding, jury en ploegleiders, en jurykanaal.
Met een beetje mazzel werkt het, met pech hoor je de hele koers alleen maar ' Heinrich hoerst du mich? ' ;)
/Marten
Plaats reactie