Foto-topic: oude fiets en brug
Foto-topic: oude fiets en brug
Fietsers en bruggen hebben wel iets met elkaar. Bijna ieder fietsforum heeft dan ook wel een topic waarin daar aandacht aan wordt besteed, maar wij nog niet, voor zover ik heb kunnen nagaan. Hoog tijd dus!
Plaats hier je foto's van je fiets op/met/onder/tegen een brug!
Om een beginnetje te maken:
Brug bij Arles. Ooit geschilderd door Van Gogh, naar ik mij heb laten vertellen. Maar zo te zien is dat al even geleden:
Brug over de Rijn in Alphen:
Plaats hier je foto's van je fiets op/met/onder/tegen een brug!
Om een beginnetje te maken:
Brug bij Arles. Ooit geschilderd door Van Gogh, naar ik mij heb laten vertellen. Maar zo te zien is dat al even geleden:
Brug over de Rijn in Alphen:
Re: Foto-topic: oude fiets en brug
Dan is er nog het misverstand of Van Gogh nou de brug heeft geschilderd of de brug heeft geschilderd. In het ene geval zou de brug nu vereeuwigd staan op een doek dat in een museum hangt of bij een rijke weldoener in de villa, waarbij helaas de brug zelf zonder onderhoud is achtergelaten. In het tweede geval zou de bekende schilder de brug hebben overgesausd en hopelijk nog velen na hem om de brug langer mee te doen gaan. Ja heerlijk heh, de wondere wereld van taal, waarin twee uitdrukkingen hetzelfde kunnen betekenen.
Sportief fietsend!
Deelname aan Velo-Vintage in Saumur 2021.
- Bijlagen
-
- Saumur_Bridge_with_ Gazelle_Race.jpg (193.4 KiB) 1337 keer bekeken
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Maasbree, Limburg.
- Bijlagen
-
- Bruggetje_Maasbree_Gazelle-Sport-Super_Licht.jpg (162.49 KiB) 1333 keer bekeken
-----__o-........................__-o
Nog een blik op Saumur, vanaf een andere brug over de Loire even verderop:
- fietshobbyist
Foto: eens van 't internet geplukt
Oude fiets erbij denken ... maar dit is de aanloop naar een brug over een grote weg in Genk, direct achter de bomen.
Ik was ook niet met de fiets maar met de auto, voor andere missies, in de buurt, ongeveer 2010.
Oude fiets erbij denken ... maar dit is de aanloop naar een brug over een grote weg in Genk, direct achter de bomen.
Ik was ook niet met de fiets maar met de auto, voor andere missies, in de buurt, ongeveer 2010.
Ik blijk mijn fiets niet zo vaak op een brug te parkeren. Maar toch een foto gevonden. Chambord op de achtergrond. Beetje een warrig plaatje met Gazelle kruisframe met hekwerk erachter.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
- Bijlagen
-
- IMG_0466.jpeg (498.86 KiB) 1177 keer bekeken