Productie oer-hollandse fietsen verdwijnt uit Nederland
Re: Productie oer-hollandse fietsen verdwijnt uit Nederland
Kan het zinvol zijn om daarover vanuit de club officieel contact op te nemen? Wellicht is een internationaal moederbedrijf nog iets gevoeliger voor impulsen vanuit een Nederlandse directie.
DCR gaat nooit verloren....
-
Onvoorstelbaar dat die Ozark Trail zo goedkoop kan zijn. Ik loop toch liever de Ozark Trail
.
- Bijlagen
-
- 87D4D4F2-2C0A-4634-9284-1A80E06A105A.jpeg (677.34 KiB) 1807 keer bekeken
-
VS, dus geen salestax, voor je gevoel moet je er dus $ 300 van maken. En het is Walmart, dus je zal hem wel in een doos mee krijgen. En oud wordt zo'n ding natuurlijk niet: repareren loont niet omdat een nieuwe te goedkoop is, en als je hem uit elkaar haalt zie je waarom dat ding niet meer gekost heeft, en waarom repareren zo duur wordtFredkorpel schreef: ↑29 jul 2024, 20.31 Onvoorstelbaar dat die Ozark Trail zo goedkoop kan zijn. Ik loop toch liever de Ozark Trail.
/Marten
Dat was natuurlijk altijd wel de werkwijze van Walmart en andere "big box stores", maar deze fiets lijkt toch wel de kwalificatie "Bicycle-Shaped Object" te ontstijgen. En je rijdt erop de winkel uit.m-gineering schreef: ↑29 jul 2024, 21.04
(...) En het is Walmart, dus je zal hem wel in een doos mee krijgen. En oud wordt zo'n ding natuurlijk niet: repareren loont niet omdat een nieuwe te goedkoop is, en als je hem uit elkaar haalt zie je waarom dat ding niet meer gekost heeft, en waarom repareren zo duur wordt
Ik heb inmiddels wat reviews zitten lezen en bekijken, en de conclusie is overal ongeveer dezelfde: het is geen slechte fiets. En voor die prijs een heel goede deal.
https://www.youtube.com/watch?v=wOuLmMnI3IA
- fietshobbyist
Er is ook een Nederlands merk, dat de terugweg heeft befietst: Mokumono.
Althans, tenminste voor het frame. Ik heb me er nu niet weer in verdiept, maar de fiets heeft een Sparta 8-80 achtig frame, dat bestaat uit twee 'plaatwerk' helften, die gerobotiseerd tegen elkaar worden gelast of gelaserd. Mokumono, ofwel: fiets uit Amsterdam met frame uit één stuk - zoiets. Zoek het maar eens op, alstublieft.
Althans, tenminste voor het frame. Ik heb me er nu niet weer in verdiept, maar de fiets heeft een Sparta 8-80 achtig frame, dat bestaat uit twee 'plaatwerk' helften, die gerobotiseerd tegen elkaar worden gelast of gelaserd. Mokumono, ofwel: fiets uit Amsterdam met frame uit één stuk - zoiets. Zoek het maar eens op, alstublieft.
Toen ik daar vorige maand was waren er plannen voor het tegenovergestelde; er wordt op termijn ruimte vrij gemaakt om ook de 50-jarige historie van Koga te kunnen tonen en vanuit een nieuwe showroom wordt het museum makkelijker te bezoeken.Aad Streng schreef: ↑29 jul 2024, 12.15 Ben overigens benieuwd hoe het zal gaan met het Batavus museum. Hoop dat het geen herhaling wordt van een paar decennia geleden.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz