Gazelle Super Sport

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Racefiets
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2021, 06.49

Gazelle Super Sport

Bericht door Racefiets »

Ik heb onlangs een leuke Gazelle Super Sport erg goedkoop erbij kunnen aanschaffen, gewoon staal frame en volgens het framenummer uit 1979, echter kan eigenlijk geen informatie over dit model kunnen vinden, iemand hier misschien meer info over dit model?
IMG_5204.jpg
IMG_5177.jpg
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door velofilie »

Hallo racefiets,

Het lijkt op een overgespoten Gazelle Tour de France, waar een "supersport" sticker is opgeplakt.

Groet, Wiel
Racefiets
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2021, 06.49

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door Racefiets »

Dat dacht ik eerst ook, echter heb op internet een tweetal van deze fietsen gevonden (meer kon ik niet vinden).

Daarnaast zijn alle stickers zoals origineel, dus geeft mij nog wat raadsels....
Racefiets
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2021, 06.49

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door Racefiets »

Hier wat foto's die ik heb gevonden.
Gazelle Super Sport.jpeg

67565436_2449267458453093_6128140079022997504_n.jpg
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door theodorus »

foutje bedankt
Laatst gewijzigd door theodorus op 29 aug 2021, 08.17, 1 keer totaal gewijzigd.
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door theodorus »

Deze fiets is eind jaren 70 zo geleverd door Gazelle.
Heeft volgens mij nooit in een folder gestaan Prijs toen 299 gulden.
Dat was in de tijd van ploegen als Raleigh en Peugeot met Nederlandse renners die veel prijzen wonnen en race fietsen daar door populair werden.
Alle fabrieken brachten hier een goedkope racefiets op de markt om daar op in te spelen.
De merken die wij verkochten Peugeot -Gazelle en Raleigh hadden allemaal zo,n fiets .kosten allemaal het zelfde 299 gulden
Peugeot had ook nog een uitvoering met een aluminium crankstel (de lichtere uitvoering :lol voor 399 gulden ). Peugeot en Raleigh kom je regelmatig op marktplaats nog tegen. De Raleigh Team 80 word op marktplaats door de verkopers vaak als een fiets van de Raleigh ploeg aan geboden maar alleen de kleuren van het frame zijn het zelfde. De Gazelle daar tegen kom je niet veel tegen en zeker niet in deze staat zoals jij hem hebt.
Wiel . het is inderdaad een Gazelle race sportfiets zonder de aankleding en andere transfers
Racefiets
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2021, 06.49

Re: Gazelle Super Sport

Bericht door Racefiets »

Bedankt voor de info, ik had al wel gedacht dat dit een fiets uit het goedkopere segment was, maar omdat de fiets in deze staat is, spotgoedkoop was en van de eerste eigenaar (via zijn dochter gekocht), kon ik deze niet laten staan. Eind jaren 70 klopt ook wel met het framenummer (geeft 1979 aan).

Enige wat ik er tot nu toe aan heb gedaan is, stof eraf, poetsbeurtje en versnellingen afstellen. Jammer dat de vorige eigenaar er een pompje in het frame heeft geschroefd (met zelftappende schroeven), maar aan de andere kant zo is de fiets gebruikt.

Gebruik deze fiets nu eigenlijk dagelijks, voor woon- werkverkeer.

Nu nog klassieke bandjes erop.
Plaats reactie