Dag Iedereen,
Ik heb mezelf een safety gekocht om toertochten mee te kunnen rijden. Ik moet hem enkel nog ophalen. Iemand die mij iets meer over de fiets kan vertellen? Alle info is welkom
Groeten,
Thomas
Safety model?
-
Re: Safety model?
Gisteren nog wat gezocht op internet en oude foto's aan het bekijken van een oldtimerclub en kwam ik heel toevallig de safety tegen........ ongerestaureerd dan nog...
Thomas. Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben .
En de fotos zouden wat gedetailleerder mogen voor een goed oordeel, maar een aantal dingen vallen mij op.
Het trapstel inclusief behuising + de ketting lijkt van een transportfiets of Bakfiets.
De velg van het voorwiel is te klein.
De achternaaf lijkt veel op de naaf van de wielen die je te koop aanbied .
Sorry, ik weet het, ik ben niet erg positief maar het is wat ik zie.
Neemt niet weg dat hij misschien lekker rijdt
En de fotos zouden wat gedetailleerder mogen voor een goed oordeel, maar een aantal dingen vallen mij op.
Het trapstel inclusief behuising + de ketting lijkt van een transportfiets of Bakfiets.
De velg van het voorwiel is te klein.
De achternaaf lijkt veel op de naaf van de wielen die je te koop aanbied .
Sorry, ik weet het, ik ben niet erg positief maar het is wat ik zie.
Neemt niet weg dat hij misschien lekker rijdt
tja.....mij lijkt het ook wat te veel bricolage.......jammer
Los van bovenstaande opmerkingen....
Over het frame is in elk geval te zeggen dat het model is dat Humber rond 1889 introduceerde en dat in korte tijd erg populair werd. Een jaar later kwam Humber op het idee om de verticale stang iets verder naar achter te zetten en er een buis van te maken, waar dan ook het zadel in viel. Kortom: de moderne fiets. Dat maakt deze frames altijd erg leuk. Ze waren heel hard op zoek, maar hadden de juiste vorm nog niet gevonden. Andere fabrikanten dan humber bleven het nog even bouwen, maar niet lang, ik denk dat het is 1891 echt wel verouderd was.
Zou het zadel een safety zadel kunnen zijn? Daarvoor hebben we wat detailfoto's nodig.
groeten,
Maarten
Over het frame is in elk geval te zeggen dat het model is dat Humber rond 1889 introduceerde en dat in korte tijd erg populair werd. Een jaar later kwam Humber op het idee om de verticale stang iets verder naar achter te zetten en er een buis van te maken, waar dan ook het zadel in viel. Kortom: de moderne fiets. Dat maakt deze frames altijd erg leuk. Ze waren heel hard op zoek, maar hadden de juiste vorm nog niet gevonden. Andere fabrikanten dan humber bleven het nog even bouwen, maar niet lang, ik denk dat het is 1891 echt wel verouderd was.
Zou het zadel een safety zadel kunnen zijn? Daarvoor hebben we wat detailfoto's nodig.
groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net