Ik was vandaag voor werk bij een groothandel in België en trof daar dit rijwiel aan.
Bepaalde aspecten lijken mij te kloppen, zoals de vul pijpjes waarmee je de trapas kan smeren. Het frame had ik mijn vraagtekens bij.
Wat vinden jullie?
Onbekend rijwiel +/-1860 - Ernest Michaux?
-
Onbekend rijwiel +/-1860 - Ernest Michaux?
- Bijlagen
-
- _DSF5314.jpeg (198.38 KiB) 319 keer bekeken
-
- _DSF5313.jpeg (180.62 KiB) 319 keer bekeken
-
- _DSF5309.jpeg (186.06 KiB) 319 keer bekeken
Den Haag
- 1950 Maxwell De Luxe M4
- 1958 Gazelle A
- 1968 Gazelle Race
- 1969 Magneet Sprint
- 1973 Windsor Dura Ace
- 1973 Concorde (nieuw gekocht door mijn vader)
- 1950 Maxwell De Luxe M4
- 1958 Gazelle A
- 1968 Gazelle Race
- 1969 Magneet Sprint
- 1973 Windsor Dura Ace
- 1973 Concorde (nieuw gekocht door mijn vader)
-
Re: Onbekend rijwiel +/-1860 - Ernest Michaux?
Ja, goed gezien. Het frame is niet origineel en het stuur ook niet.
Typisch omdat meestal het frame als laatste over blijft en de wielen het eerst sneuvelen.
Dat is hier andersom blijkbaar.
Of het een Michaux is (de vork en de wielen) is de vraag. Een groot aantal fabrikanten hebben dit soort fietsen gemaakt.
Michaux fietsen hebben vaak een nummer volgens Robert Sterba (deskundig op dit gebied) en ook een messing plaatje met naam en adres op de zadelveer.
Typisch omdat meestal het frame als laatste over blijft en de wielen het eerst sneuvelen.
Dat is hier andersom blijkbaar.
Of het een Michaux is (de vork en de wielen) is de vraag. Een groot aantal fabrikanten hebben dit soort fietsen gemaakt.
Michaux fietsen hebben vaak een nummer volgens Robert Sterba (deskundig op dit gebied) en ook een messing plaatje met naam en adres op de zadelveer.
Re: Onbekend rijwiel +/-1860 - Ernest Michaux?
goed gezien, die oliepotjes zijn origineel. Heel apart dat de rest dan totaal als een hobbyding oogt, op onderdelen hebben ze niet eens geprobeerd om het een beetje volgens het oorspronkelijke design na te maken (achterkant zadelveer zit vast >> kan niet, breekt af. Sterker: het is geen zadelveer. )
Nagemaakt van een plaatje waarschijnlijk.
Nagemaakt van een plaatje waarschijnlijk.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net