Alexander's Gazelle

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
AMVisser

Re: Alexander's Gazelle

Bericht door AMVisser »

wimjansen schreef: 6 aug 2025, 23.57 Naar mijn idee is er niks mis met het voorspatbord, dat volgt keurig de omtrek ban band resp. wiel. Het is eerder de spatbordstang.
tdebruin schreef: 6 aug 2025, 20.39 Dit ziet er uit alsof je een 28" spatbord stang hebt (28" als in 622) ipv van een 28 x 1 1/2 (als in 635).
Bedankt voor de reacties, nooit bij stil gestaan dat daar een verschil in zou kunnen zitten. Dan weet ik in ieder geval waar ik op letten moet en kan ik op zoek naar een 635 spatbordstang. En is de oplossing misschien wel heel simpel...
pfcvos

Bericht door pfcvos »

Een volgende keer erop letten dat het ventiel tussen 2 parallele spaken valt, net wat mooier
m-gineering

Bericht door m-gineering »

pfcvos schreef: 8 aug 2025, 05.46 Een volgende keer erop letten dat het ventiel tussen 2 parallele spaken valt, net wat mooier
strikt genomen zit het ventiel nu tussen twee evenwijdige spaken ;) En als je tussen de Fongers fabrieksfoto's grasduint zie je dat ze er 100 jaar geleden nog niet moeilijk over deden! En soms sta je voor de keuze als je een gebruikte naaf wisselt met een velg die net andersom geboord is.
/Marten
Plaats reactie