mijn raleigh fiets

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
appie1965!

mijn raleigh fiets

Bericht door appie1965! »

Goedemorgen,

Ik heb bij de kringloop winkel in Haarlem en oude raleigh herenfiets op de kop getikt en zoek wat meer informatie over de fiets dus wie weet kunnen jullie mij helpen
Het is een bordeaux rode fiets( lekker verbleekt ) met rechthoekige koplamp en 3 versnellingen van sturmey archer en mooie trommelremmen met van die stangen waar kabel doorheen loopt
Op de kettingkast zit sticker met sport
tevens zit achterop achter de reflector kastje met daarin printje en een batterij?
hij fiets nog top

Heb dus wat vragen

wek type is het en welk jaar?
officiële kleur?
werking van dat kastje qua verlichting
zijn er nog stickersets te krijgen, wil hem gaan opknappen

Hoor het graag
Fotos welkom

groet Albert

nu kijken of het lukt om foto mee te krijgen
Bijlagen
image2.jpeg
image2.jpeg (135.88 KiB) 1083 keer bekeken
image0.jpeg
image0.jpeg (118.85 KiB) 1083 keer bekeken
image0.jpeg
image0.jpeg (118.85 KiB) 1083 keer bekeken
image3.jpeg
image3.jpeg (139.66 KiB) 1083 keer bekeken
remurk

Re: mijn raleigh fiets

Bericht door remurk »

Mooie luxe fiets Appie! Het is een " Raleigh Sports" en de kleur heet "Maroon" . De fiets zal waarschijnlijk van omstreeks 1980 zijn, gezien het verbeterde scharnierpunt van de remstangen op het midden van het stuur; het vroegere systeem leverde nl te weinig remkracht van de trommelremmen op . Het bouwjaar is gewoonlijk ingeslagen op de binnen-zijkant van de achterremtrommel. De velgen en de spaken zijn van rvs, een mooie luxe uitvoering. Check voor de zekerheid binnenkort nog wel even de binnenkant van de onderzijde van de kettingkast op roest; daar is ie gevoelig voor.Maar gezien de mooie staat van de fiets zal ie niet vaak buiten gestaan hebben. Als de versnellingsnaaf wat sloom schakelt zou je 'm eigenlijkvan binnen een beurt moeten geven, met name als het een naaf is zonder olienippel. Officieel is ie onderhoudsvrij, maar daar denk de naaf zelf anders over 😁
Groeten, Rutger
appie1965!

Bericht door appie1965! »

Hoi Rutger,

dank je wel super zeg deze informatie
En ja klopt onderkant buis tegen kettinkast zal al een gat, nu even netjes dichtgemaakt met 2 componenten

Hij ziet er nog mooi uit maar komt ook door mn gepoets, hij is flink verkleurd
Hoop dat er ook nog antwoord komt op de andere vargen zou helemaal top zijn

fijn weekend
Peter_L

Bericht door Peter_L »

Dag Albert, proficiat met je aankoop.

De spatbrden op jouw fiets werden vanaf midden 1982 gemonteerd, vanaf 1983 zaten de pomphaakjes aan de bovenbuis en kregen de fietsen een vaste bagagedrager.
Zo te zien is jouw fiets van 1984 of later, vermits hij ook voorzien is van een spie-loze trapas (tenzij dit een latere toevoeging zou zijn uiteraard).

Op de Sturmey achternaaf zal je ook een datum vinden.

Voor decals kan je bij https://www.hlloydcycles.co.uk/en-be terecht.

Alvast veel plezier met de restoratie!

Peter
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Leuke fiets. Er waren wel meer merken die dit RVS stangenremstuurtje toepasten. Ik had ooit een Pon-Empo met dit stuur.
Sportief fietsend!
Plaats reactie