Gazelle project
Gazelle project
Hallo, het is even geleden dat ik voor het laats een bericht geplaatst heb over mijn gazelle nr8. Maar een forum gebruiker waarschuwde al dat je werkruimte snel vol zit als je niet oppas. Hij had gelijk
ik heb weer een nieuw project gevonden. Een gazelle , frame nr 969161. ( als ik het goed heb dus uit 1952). er is niet veel meer orgineel, op het stuur en achterspatbord na. Verbeter me als ik het fout heb. Leuk om eens wat aandacht te geven.

-
Re: Gazelle project
De bagagedrager is apart. Ik ken ze in deze vorm niet : met dat boogje achteraan.
Ben overigens geen kenner van die periode bij Gazelle
Ben overigens geen kenner van die periode bij Gazelle
Vreemd: het woord 'Gazelle' is niet ingeslagen op het balhoofd.
https://archief.gazelle.nl/detail.php?n ... d=16219114
Hoe weet je dat dit een Gazelle is?
De bagagedrager is idd niet van Gazelle.
https://archief.gazelle.nl/detail.php?n ... d=16219114
Hoe weet je dat dit een Gazelle is?
De bagagedrager is idd niet van Gazelle.
Beheerder erfgoed Gazelle
-
Volgens mij geen Gazelle. Het woord Gazelle is niet ingeslagen op het balhoofd en de bevestiging van de staande achtervork klopt niet
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Hier staat wel gazelle
Volgensmij een sport modelletje
Volgensmij een sport modelletje
- Bijlagen
-
- Screenshot_20250820_195756_Samsung Internet.jpg (112.5 KiB) 2699 keer bekeken
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
-
kan de foto (met flits) zijn, maar de klinknagels ogen vers. En de vertikale positionering van het plaatje vind ik niet echt evenwichtig
/Marten
Het is een Gazelle Sport met een opnieuw aangebracht balhoofdplaatje wat iets te ver uit het midden staat. Ook de bagagedrager is van Gazelle en de vorige eigenaar heeft er heel creatief een verlenging op gemaakt.
Het frame is waarschijnlijk overgespoten en daardoor zijn de letters wat lastiger te lezen.
Het frame is waarschijnlijk overgespoten en daardoor zijn de letters wat lastiger te lezen.
Dit is het spatbord voor deze Gazelle uit 1952.
Deze zijn maar een paar jaar gebruikt
Deze zijn maar een paar jaar gebruikt
Bedankt allen voor de leerzame reacties. Op het balhoofd staat wel degelijk gazelle evenals op het stuur( al zegt dat niet alles). Het plaatje is niet met nieuwe nagels vastgezet maar de gaatjes zaten vol met poets middel. Het frame is inderdaad overgespoten.
Dat wordt dus nog een uitdaging om zo'n spatbord te vinden