Kinderracefiets, welk merk

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
TonTon
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Kinderracefiets, welk merk

Bericht door TonTon »

Ik stond onlangs hier in het dorp een leuk kinderracefietsje te koop en kon het niet laten. Wie weet welk merk dit is?
Bijlagen
IMG_6441.jpeg
IMG_6441.jpeg (767.1 KiB) 401 keer bekeken
m-gineering
Berichten: 1482
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door m-gineering »

TonTon schreef: 10 jun 2024, 22.23 Ik stond onlangs hier in het dorp een leuk kinderracefietsje te koop en kon het niet laten. Wie weet welk merk dit is?
Wat staat er op de onderdelen? Is het Russisch? Geef je kind zo'n ding en hij/zij zit volgende week op voetballen!
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 698
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door marco verbaant »

Grotendeels Franse onderdelen zo te zien, niet van een gerenommeerd merk mijns inziens. Misschien dat de kleur nog wat goedmaakt voor de komende (EK) tijd.... :D
TonTon
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door TonTon »

m-gineering schreef: 10 jun 2024, 22.35
TonTon schreef: 10 jun 2024, 22.23 Ik stond onlangs hier in het dorp een leuk kinderracefietsje te koop en kon het niet laten. Wie weet welk merk dit is?
Wat staat er op de onderdelen? Is het Russisch? Geef je kind zo'n ding en hij/zij zit volgende week op voetballen!
Niet uit Rusland, hij reageert niet op Russisch maar wel op Frans dus zal hij daar wel vandaan komen 😉 Prijs was 20 euro, dus echt een bult zal ik daar niet aan vallen 🚲
TonTon
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 10 jun 2024, 22.48 Grotendeels Franse onderdelen zo te zien, niet van een gerenommeerd merk mijns inziens. Misschien dat de kleur nog wat goedmaakt voor de komende (EK) tijd.... :D
Klopt Marco, zitten Franse onderdelen op en de vorige eigenaar dacht zelf Motobecane, maar wist het niet zeker. Maar in deze kleur kan ik hem met het EK wel als juichfiets gebruiken😉
Bandenplakker
Berichten: 546
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door Bandenplakker »

De 'verbinding' van de staande aan de liggende achtervork lijkt mij redelijk onderscheidend.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik zoiets voor het laatst gezien heb.

Dirk
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 698
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door marco verbaant »

Bandenplakker schreef: 11 jun 2024, 10.40 De 'verbinding' van de staande aan de liggende achtervork lijkt mij redelijk onderscheidend.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik zoiets voor het laatst gezien heb.

Dirk
idd, maar dat deden ze zeker niet bij Motobecane, ook niet bij hun jeugdfietsen.
m-gineering
Berichten: 1482
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 11 jun 2024, 11.15
Bandenplakker schreef: 11 jun 2024, 10.40 De 'verbinding' van de staande aan de liggende achtervork lijkt mij redelijk onderscheidend.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik zoiets voor het laatst gezien heb.

Dirk
idd, maar dat deden ze zeker niet bij Motobecane, ook niet bij hun jeugdfietsen.
ik zie er geen reguliere fietsenfabriek in, het is de kwaliteit en productietechniek van de loodzware vouwfietsjes uit die tijd
/Marten
Bandenplakker
Berichten: 546
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Kinderracefiets, welk merk

Bericht door Bandenplakker »

Misschien is een 'my first race-VanMoof'? ;)

Afbeelding

Dirk
Plaats reactie