Haarlemse racefiets
- marco verbaant
Re: Haarlemse racefiets
Witte Ko was ook de persoon die de Caballero fietsen "ombouwde" voor de renners van dat team, in die jaren. Voordeel was dat de renners hun eigen favoriete fiets konden blijven gebruiken. En ook al uit armoede misschien, omdat Caballero geen materiaalsponsor had. Als er een "echt" balhoofdplaatje op zat dan hergebruikte Ko dat, en anders plakte hij het balhoofdstickertje op met het bekende "Mexicaantje"...
- Bijlagen
-
- caballero.jpg (10.46 KiB) 1027 keer bekeken
- marco verbaant
In mijn digitale verzameling Caballero teamfietsen zitten ook nogal wat Springfields. Ik weet dat Jan van de Horst erop reed.
- Bijlagen
-
- springfield op berlicumbeurs april 2015 -01.jpg (121.01 KiB) 1027 keer bekeken
- marco verbaant
springfield caballero
- Bijlagen
-
- springfield op berlicumbeurs april 2015 -03.jpg (63.33 KiB) 1024 keer bekeken
Het lijkt me een Belgisch frame. De ronde uitsparingen zijn typisch voor de kaders die Martens in Zwevezele midden jaren '70 maakte, o.a. voor Dossche Sport en Diamant. Ik weet niet of die vork origineel is.
Ok Marco, dus er zijn ook Springfields omgebouwd tot Caballero fietsen. Ik vind die Caballero fietsen wel een mooi stukje wielrenhistorie. Aan beide kanten van de bovenste framebuis staat de naam vd Burg met de hand geschilderd. Ken jij toevallig een wielrenner uit die tijd met die naam?
- marco verbaant
Heel veel merken zijn zoals ik meldde "omgebouwd" tot Caballero team fiets. Ene van de Burg ken ik wel van die tijd. Sjef van de Burg, die reed destijds voor de TricoNoble formatie uit Zeeland. Die van de Burg kwam zelf uit Berkel Rodenrijs. Ik betwijfel of die fiets van hem is geweest...TonTon schreef: ↑13 aug 2024, 20.00 Ok Marco, dus er zijn ook Springfields omgebouwd tot Caballero fietsen. Ik vind die Caballero fietsen wel een mooi stukje wielrenhistorie. Aan beide kanten van de bovenste framebuis staat de naam vd Burg met de hand geschilderd. Ken jij toevallig een wielrenner uit die tijd met die naam?
Ja Marco, ik ben gaan googlen en kwam op “Haagse hangoren” daar staat heel veel over die Caballero racefietsen. Sjef van de Burg ook gevonden, maar is niet zoveel over te vinden. Misschien heeft de eigenaar van de fiets zijn naam erop geschilderd. Het is alvast geen Tour de France winnaarmarco verbaant schreef: ↑13 aug 2024, 22.18Heel veel merken zijn zoals ik meldde "omgebouwd" tot Caballero team fiets. Ene van de Burg ken ik wel van die tijd. Sjef van de Burg, die reed destijds voor de TricoNoble formatie uit Zeeland. Die van de Burg kwam zelf uit Berkel Rodenrijs. Ik betwijfel of die fiets van hem is geweest...TonTon schreef: ↑13 aug 2024, 20.00 Ok Marco, dus er zijn ook Springfields omgebouwd tot Caballero fietsen. Ik vind die Caballero fietsen wel een mooi stukje wielrenhistorie. Aan beide kanten van de bovenste framebuis staat de naam vd Burg met de hand geschilderd. Ken jij toevallig een wielrenner uit die tijd met die naam?
- marco verbaant
Nou complimenten hoor, daar valt nog heel veel leuks te lezen