Linnen kettingkast Fongers 1926

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
HJBakhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2024, 19.33

Linnen kettingkast Fongers 1926

Bericht door HJBakhuizen »

Ik ben bezig mijn Fongers herenfiets uit 1926 'klaar' te maken voor zijn 100 jarig jubileum over 2 jaar. De kettingkast (linnen met 'houtje-touwtje' sluiting) is helemaal 'op'. Ik ben op zoek naar een 'nieuwe' kettingkast die past bij de leeftijd van de fiets (dus geen glimmend hedendaags exemplaar).

Zijn die nog ergens te krijgen, wordt het zelfbouw, of.... Adviezen en reacties zijn welkom.

Dank en groet
HJB
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 691
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Linnen kettingkast Fongers 1926

Bericht door wimjansen »

Er staat iets op Marktplaats, niet zo oud maar mogelijk toch bruikbaar voor je doel.
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 991
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Linnen kettingkast Fongers 1926

Bericht door JasperA »

Puur uit nieuwsgierigheid; is er een foto van deze fiets die gedeeld kan worden?

Fongers herenfietsen uit de jaren ‘20 lijken soms alom vertegenwoordigd maar blijven toch nog steeds erg schaars. En deze fiets kende ik nog niet.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
HJBakhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2024, 19.33

Re: Linnen kettingkast Fongers 1926

Bericht door HJBakhuizen »

Dank voor de reacties! Ik zal zoeken naar een foto of er 1 maken als de fiets weer in elkaar zit. groeten - HJB
HJBakhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2024, 19.33

Re: Linnen kettingkast Fongers 1926

Bericht door HJBakhuizen »

De kettingkast op marktplaats is mij te modern. Die er afkomt is van geolied linnen met prachtige houtje-touwtje sluiting. Ik blijf nog even zoeken. Een moderne linnen 'lak' kettingkast kan altijd nog.
Plaats reactie