Ik ben op zoek naar een oude, op het frame gemonteerde
voordrager voor mijn Junckers Transport uit 1950.
Ik weet, dat het heiligschennis is, maar ick ben niet echt
happy met de original drager, als het in het dagelijkse
verkeer wat tricky an too gaat...
Voordrager
Re: Voordrager
Zoiets
- Bijlagen
-
- Screenshot_20260214_202504_Google.jpg (77.44 KiB) 1109 keer bekeken
antieke transportfietsen
ÛT GRUNNN
ÛT GRUNNN
-
Assindia21
Eigentlijk zuits, maar dan met een uiterlijk dat past bij het bouwjaar .
Ik denk, dat ik er gewoon eentje ga bouwen van het oude drager...
Ik denk, dat ik er gewoon eentje ga bouwen van het oude drager...
-
Maarten Waarlé
Juncker heeft ooit een vaste framedrager gehad.
Misschien geeft het inspiratie als je er een wil maken
Misschien geeft het inspiratie als je er een wil maken
- Jeroen Zuiderwijk
Ja, van W.K.C. Ze zullen er waarschijnlijk met goede redenen vanaf zijn gestapt. Een reden die ik kan bedenken is dat bij een drager op het frame, al het gewicht door het balhoofd en voorvork heen moet waardoor die veel zwaarder belast worden. Daarnaast krijg je een moment door de afstand van de vracht tot het frame, wat door het hele fietsframe heen gaat, waardoor je veel sneller vermoeiingsscheuren in je frame kunt krijgen, of het frame kan verbuigen als je hem te zwaar belast.
Bij een voordrager direct op de vooras gaat het direct via de as naar het wiel, en wordt de rest van de fiets niet zo zwaar belast.
P.s. hoe lang rij je al met de transportfiets? Ik weet dat het bij mij de eerste weken wat wennen was om zo'n fiets te balanceren, zeker met zware vracht voorop. Maar dat is al lang geen probleem meer.
Bij een voordrager direct op de vooras gaat het direct via de as naar het wiel, en wordt de rest van de fiets niet zo zwaar belast.
P.s. hoe lang rij je al met de transportfiets? Ik weet dat het bij mij de eerste weken wat wennen was om zo'n fiets te balanceren, zeker met zware vracht voorop. Maar dat is al lang geen probleem meer.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
-
Flip Slisser
De bouwer van de Locomotief, Simplex was mijn Opa.
Ik heb me onlangs in de stad nog eens bedacht dat een transportfiets best een zelf beschermde oplossing zou kunnen zijn.
Met dat rek als een soort bumper zoals op een terreinwagen. Als in Fatbike Total loss mijn fiets een kras.
Ik heb overigens nog een voordrager van buisjes ongeveer 40cm breed van een Belgische postfiets. Passend op 28 x 1 1/2 of kleiner. Deze kan mee naar de eerst komende beurs in Berlicum? Blij met een tientje.
Met dat rek als een soort bumper zoals op een terreinwagen. Als in Fatbike Total loss mijn fiets een kras.
Ik heb overigens nog een voordrager van buisjes ongeveer 40cm breed van een Belgische postfiets. Passend op 28 x 1 1/2 of kleiner. Deze kan mee naar de eerst komende beurs in Berlicum? Blij met een tientje.