Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
- Loopt spaak
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Hallo Jeroen,
Leuk gedaan!
Binnenkort ga ik eens samen met de specialist (Marcel) hem aan de praat maken.
En kijken of we iets kunnen vinden waardoor we hem kunnen dateren.
Ben benieuwd
Leuk gedaan!
Binnenkort ga ik eens samen met de specialist (Marcel) hem aan de praat maken.
En kijken of we iets kunnen vinden waardoor we hem kunnen dateren.
Ben benieuwd
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Ik meen op de foto van de zadellug cijfers te zien. In ieder geval een 5 . Je moet het eens opschuren, dan komt er wellicht toch een framenummer tevoorschijn.
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Schuren in ieder geval niet, dan wis je hem uit. Als je hem zichtbaar wilt maken, dan met verfafbijt of met een staalborstel de verf verwijderen. De kant van de zadellug waar het framenummer zich zou bevinden (rechts) is niet goed op de foto's te zien.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Hi,
Theo heeft gelijk. Op de linkse kant van de zadellug zijn er cijfers te zien.
Jon
Theo heeft gelijk. Op de linkse kant van de zadellug zijn er cijfers te zien.
Jon
- Loopt spaak
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
De gazelle,
Gisteren is de oude gazelle helemaal los geweest..
En we hebben een paar serie nummers gevonden.
Een op het voorvork en een op de trapas.
Verder heeft deze fiets geen gazelle in het balhoofd staan.
Ik zal ook even wat foto’s plaatsen met de details die wij aantroffen.
De foto’s zullen vast wel op de kant staan..
Excuus daarvoor maar met mijn telefoon lukt dat niet
Mocht er iemand zijn die aan de hand van onderstaande herkenningspunten een leeftijd van dit rijwiel weet.
Schroom dan niet om te antwoorden
Gisteren is de oude gazelle helemaal los geweest..
En we hebben een paar serie nummers gevonden.
Een op het voorvork en een op de trapas.
Verder heeft deze fiets geen gazelle in het balhoofd staan.
Ik zal ook even wat foto’s plaatsen met de details die wij aantroffen.
De foto’s zullen vast wel op de kant staan..
Excuus daarvoor maar met mijn telefoon lukt dat niet
Mocht er iemand zijn die aan de hand van onderstaande herkenningspunten een leeftijd van dit rijwiel weet.
Schroom dan niet om te antwoorden
- Loopt spaak
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
nog leuker zelfs ; maak er een apart topic van/ Eijsink superstandaard
- Loopt spaak
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Nou,
Hij doet het weer...
Toch wel lekker fietsen zo’n oude gazelle
Hij doet het weer...
Toch wel lekker fietsen zo’n oude gazelle
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Blijft toch vreemd, geen framenummer. En ook geen gaatjes voor het balhoofdplaatje. Die zouden er toch horen te zitten. Ik zou bijna denken dat het frame ooit verwisseld is. Ook bijzonder die gesloten ogen op de voorvork. Dat heb ik slechts twee keer eerder gezien bij transportfietsen, waarvan dit er eentje is: https://www.transportfiets.net/2018/06/ ... -van-nick/
Die cijfers zouden jaartallen kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Op de voorvork een romeinse 2 en 6, dus dat zou 1926 kunnen zijn. Op de trapas 37. Dat zou 1937 kunnen zijn, wat zou betekenen dat de trapas ooit vervangen is. Ik ben op trapassen cijfers tegengekomen die zeker het jaartal zijn, maar ook die dat zeker niet zijn (beide 2 cijfers). 1926 zou het bouwjaar kunnen zijn, maar vooralsnog niet zeker. Hopelijk haalt iemand een van de andere jaren '20 Gazelles een keer uit elkaar, en kan dan zien of het nummer op de voorvork overeenkomt met het jaartal van het serienummer.
Die cijfers zouden jaartallen kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Op de voorvork een romeinse 2 en 6, dus dat zou 1926 kunnen zijn. Op de trapas 37. Dat zou 1937 kunnen zijn, wat zou betekenen dat de trapas ooit vervangen is. Ik ben op trapassen cijfers tegengekomen die zeker het jaartal zijn, maar ook die dat zeker niet zijn (beide 2 cijfers). 1926 zou het bouwjaar kunnen zijn, maar vooralsnog niet zeker. Hopelijk haalt iemand een van de andere jaren '20 Gazelles een keer uit elkaar, en kan dan zien of het nummer op de voorvork overeenkomt met het jaartal van het serienummer.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Speurtocht naar transportfietsen 1900-1924
Ja, daar zou ik graag ook meer van zien. Ook die heeft weer dat model voordrager uit ronde buis. Dat is dus toch echt een Eysink eigen voordrager die daar op hoort.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/