Gazelle transportfiets 1959

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gazelle transportfiets 1959

Bericht door Fotomaan »

Het grapje is 'De enige manier waarop je een transportfiets goed neer kunt zetten is tegen een muur.'
Heb je al gezien dat het kettingwiel vervangen is? Er ligt een 1/8" ketting op in plaats van een 3/16".
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gewoonmarky
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2020, 17.43

Re: Gazelle transportfiets 1959

Bericht door Gewoonmarky »

Fotomaan schreef: 4 mei 2021, 10.34 Het grapje is 'De enige manier waarop je een transportfiets goed neer kunt zetten is tegen een muur.'
Heb je al gezien dat het kettingwiel vervangen is? Er ligt een 1/8" ketting op in plaats van een 3/16".
Was mij niet opgevallen. ;) Maar is dat positief of negatief? Hij fietst prima in ieder geval! :D
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gazelle transportfiets 1959

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Als je een purist bent, dan wel. De dunnere aandrijfdelen zijn minder robuust, en gaan sneller stuk of slijten sneller. Maar het voordeel is dat het gangbare maten zijn, die veel makkelijker te vinden en veel goedkoper zijn. Dus elk nadeel zijn voordeel.
Gewoonmarky
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2020, 17.43

Re: Gazelle transportfiets 1959

Bericht door Gewoonmarky »

Ah top!! Nou een purist ben ik niet. ;) Voor mij moet het functioneel zijn. Echter als er originele onderdelen op zitten en die al mooi oud zijn (zoals de dynamo bijvoorbeeld) dan kan ik dat wel waarderen. :D
Plaats reactie