Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Sander Klaster

Even voorstellen

Bericht door Sander Klaster »

Hallo meede verzamelaars en liefhebbers van oude fietsen. Ben onlangs lid geworden van 'de oude fiets' en zal me ook hier even voorstellen. Mijn naam is Sander Klaster en ik verzamel al langere tijd vooral indische reclame items, maar sinds een aantal jaar ook oude Fongers fietsen. Er zit enige overlap in beide verzamelingen. Mijn mooiste reclamebord is een wervingsbord van het indisch leger, met militaire fietser. In der tijd dacht ik dat hij op een Fongers zat. Inmiddels weet ik dat het toch een Duitse Brennabor zal zijn waarschijnlijk. Het verzamelen van oude fietsen vind ik erg leuk omdat er ook een beetje sleutelen en origineel maken bij komt kijken. Daarbij is het gelukkig nog enigzins een betaalbare hobby. Ik zal wat foto's bijvoegen zodat jullie kunnen zien wat ik zoal heb staan hier.
Bijlagen
20250103_105204.jpg
20250103_105204.jpg (331.82 KiB) 110 keer bekeken
Maarten Waarlé

Re: Even voorstellen

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Sander,
Welkom bij de club!
De Fongers fietsen zien er zover ik kan zien heel fris uit.
De voorste is lekker hoog zo te zien.
Heb je een bepaalde band met het indische cultuur omdat je daar reclame items van zoekt?
Loopt spaak

Bericht door Loopt spaak »

Welkom bij onze mooi club.👍
Bandenplakker

Bericht door Bandenplakker »

Dag Sander,

Welkom op het forum!
Er is hier heel veel kennis en hulpvaardigheid aanwezig, als je het nodig hebt.

Dirk
Sander Klaster

Bericht door Sander Klaster »

Inderdaad indische roots Maarten. Daar komt de interesse vandaan. De items die ik zoek zijn dus lang niet altijd makkelijk te vinden. Dat maakt een nieuwe vondst wel weer extra leuk natuurlijk. In de fietsenwereld gelukkig al best wat leuke kontakten opgedaan waar ik veel aan heb. Probeer een mooie verzameling aan te leggen. Heb nu 6 prachtige Fongers staan. De oudste die ik van Jos heb overgenomen is een knappe DZ60 uit 1919, de jongste is een M66 in nieuwstaat uit 1968. Een militaire Fongers WO I met sabelhouder zou wel een ultieme vondst zijn!
Plaats reactie