Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum dus ik dacht ik stel me even voor.
Mijn naam is Jan Willem en sinds een jaar of 15 een fanatiek wielrenner. Vroeger ging ik af en toe wel eens met mijn vader mee op de racefiets maar dat was toen niet echt mijn ding. Nu heel wat jaren later ben ik toch wel een erg fanatieke fietser geworden.
Na een zolderopruiming bij mijn ouders kwam ik de racefiets van mijn vader weer tegen en deze zou ik graag weer in nette, originele staat willen herstellen. Het is een Durabo super course die gemaakt is in de Nijmeegse fietsenfabriek van Durabo en ik schat uit ongeveer 1966.
Vandaar dat ik mij dus aangesloten heb op dit forum. Wellicht zijn er mensen hier die weten over welke fiets het gaat en waar ik eventueel onderdelen kan bemachtigen.
Nieuw op het forum
Re: Nieuw op het forum
Leuk dat je naar het forum bent gekomen en een Durabo racer zien we niet alle dagen! Plaats gerust eens foto's (wel in een apart topic) en geef aan welke delen je zoekt. Misschien kunnen mensen je helpen of tips geven.
groet,
Maarten
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
@Maarten, bedankt voor je bericht. Ik kan ook zeer moeilijk informatie of foto’s vinden over de Durabo racefietsen.
Ik ga even paar foto’s in een topic zetten en kijken of er nog mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen.
Ik ga even paar foto’s in een topic zetten en kijken of er nog mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen.
Welkom,
Een Durabo racer zie je zeker niet iedere dag. Je kan ervan uitgaan dat de kleine fabriekjes in Woudenberg en Nijmegen maar kleine aantallen fietsen hebben gemaakt. Zelf heb ik een Durabo 26 inch sportfiets en zoiets staat momenteel in matige staat ook op Marktplaats.
Graag zie ik foto's van wat je hebt, ben benieuwd.
Mvg,
Y.
Een Durabo racer zie je zeker niet iedere dag. Je kan ervan uitgaan dat de kleine fabriekjes in Woudenberg en Nijmegen maar kleine aantallen fietsen hebben gemaakt. Zelf heb ik een Durabo 26 inch sportfiets en zoiets staat momenteel in matige staat ook op Marktplaats.
Graag zie ik foto's van wat je hebt, ben benieuwd.
Mvg,
Y.
Sportief fietsend!