stel je voor...

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Waterfietser
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2021, 12.09

stel je voor...

Bericht door Waterfietser »

hallo allen, Waterfietser stelt zich even voor.
Ivo is de naam, 48 jaar oud, (auto)technisch vertaler van beroep, opa was rijwielhersteller, ouders hadden geen auto dus zelfs vakantie op de fiets en als kind groot fan van Joop Zoetemelk en Gerrie Knetemann droomde ik ook van een carrière als wielrenner, maar meer dan een gebogen stuur op mijn fiets met terugtraprem zat er toen niet in :cry:
voor mijn krantenwijk "bouwde" ik mijn eigen speciale fiets op basis van een oerdegelijk damesfietsframe (van oma geweest) 5 derailleurversnellingen van de vuilnis gered, evenals later een trommelremwiel vóór om ook in de regen nog te kunnen stoppen met 60 kg kranten plus mijn eigen 60 kg destijds.
in mijn "brommerjaren" hield ik het bij toen al klassiekers: twee solexen en een kreidler driebak indirect. in dezelfde tijd volgde ik MTS WTB en daarna nog Motorvoertuigen, waarmee ik aan de slag ging als vrachtwagenmonteur.
na wat reizen en carrièreswitches kwam mijn taalgevoel tot zijn recht in mijn huidige baan als autotechnisch vertaler.
"water"/fietser: om fit en gezond te blijven doe ik aan sloeproeien, en als die sloep niet eens meer halfvol roeiers komt, stap ik op mijn "namaak" Gazelle Champion Mondial om een rondje te trappen. over die fiets ontstonden dus vragen, die ik hier elders met jullie heb gedeeld.
gegroet,
Ivo
Bandenplakker
Berichten: 510
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: stel je voor...

Bericht door Bandenplakker »

Dag Ivo,

Wekom op het forum, kennis in overvloed hier; doe er je voordeel mee!
Soms is het handig om ook je (ongeveer-)woonplaats te vermelden.

Dirk
Plaats reactie