sinds zaterdag heb ik een tweede Bridgestone Transit T200CS Carbon maar die heeft nog wel wat reparatieonderhoud nodig.
Ik kan hem niet inklappen. Heeft iemand ervaring met de pen waarop beide delen van het frame scharnieren ?
Bridgestone Transit T200CS Carbon
Re: Bridgestone Transit T200CS Carbon
Als ik het mij goed herinner is het een verticale stalen pen in een bronzen bus.
Kruipolie spuiten op het horizontale vlak is het eerste dat je moet doen.
Dan laten intrekken gedurende een paar uur.
Eventueel met 2 man beweging in het horizontale vlak proberen te krijgen.
Sterkte, Wiel
Kruipolie spuiten op het horizontale vlak is het eerste dat je moet doen.
Dan laten intrekken gedurende een paar uur.
Eventueel met 2 man beweging in het horizontale vlak proberen te krijgen.
Sterkte, Wiel
Leuk! Gefeliciteerd!

De mijne scharniert wel wat zwaar, maar het systeem werkt op zich wel goed, dus ik heb vooralsnog geen reden gezien me erin te verdiepen.
Het enige dat ik te bieden heb is de gebruiksaanwijzing. Mijn Japans is wat roestig, maar wellicht dat de toelichting een aanknopingspunt biedt?
-
Je kan met Google translate een foto maken van de Japanse tekst en dat laten vertalen in het Nederlands of Engels.
Ik heb dat een keer gedaan met een werkinstructie en daar kwam een heel leesbare tekst uit.
Groeten, Fred
Ik heb dat een keer gedaan met een werkinstructie en daar kwam een heel leesbare tekst uit.
Groeten, Fred
Dank voor de tip! Inderdaad heel leesbaar:Fredkorpel schreef: ↑15 jan 2025, 21.19 Je kan met Google translate een foto maken van de Japanse tekst en dat laten vertalen in het Nederlands of Engels.
Groeten, Fred
voor zover ik kon zien is het een bronzen bus met daarin een ijzeren 25 mm buis en ik denk dat die wat roestig is geworden. Wellicht krijg ik hem door te verwarmen wat los
Het is een aluminium bus waarin een ijzeren buis past. Na verwarmen kon ik het scharnier eruit krijgen maar zat hij nog vast aan de as maar was de aansluiting op het frame los. na verticaal inzagen van de alu buitenbus kon ik hem loskrijgen en is de alu bus vervangen door een nieuw gefreesd exemplaar. Foto's zal ik later nog bijvoegen
Dank je voor de update! Mooi dat het gelukt is.