(ptt) fietsen voor bioscoopfilm

rikke.jelier

Re: (ptt) fietsen voor bioscoopfilm

Bericht door rikke.jelier »

Hi allen, dankjewel voor de reacties!

ik had contact met Jeffrey en later besproken met filmcrew, dat het inderdaad mooi is als deze postbode op zijn eigen fiets komt. wel met fietstassen van PTT, nu zoeken we echter nog steeds een fietsverzamelaar hier ons aan fietsen aan helpen voor figuratie, maar ook voor het gezin in de film.
Het liefst halen we de fietsen van 1 plek in de buurt van Tubbergen/ Enschede/ Hoek van Holland, dat maakt het voor ons productioneel gezien overzichtelijker.

is er iemand met een gouden tip?

hoor het graag,
Met vriendelijke groet, Rikke
Rob Houkes

Bericht door Rob Houkes »

rikke.jelier schreef: 30 jun 2025, 14.05 ik had contact met Jeffrey en later besproken met filmcrew, dat het inderdaad mooi is als deze postbode op zijn eigen fiets komt. wel met fietstassen van PTT
MIjn fiets is niet nodig dus, met jeffrey heb je dan ook het hele pakket in 1x natuurlijk :D Succes met de film!
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Fredkorpel

Bericht door Fredkorpel »

Hallo Rikke,

Hoeveel fietsen heb je nodig voor het gezin en voor figuratie?

Groeten,
Fred
rikke.jelier

Hi Fred, dankjewel voor je reactie! Voor het gezin zoeken wij 4 fietsen. voor vader en moeder. dochter (16/18 jaar) en zoon (20+ jaar)
daarnaast een heren fiets voor de post bezorger, en voor figuratie 5 tot 10 tal indien mogelijk. hoe meer hoe beter. vooralsnog filmen we het deel waar veel figuratie is pas in de winter, begin volgend jaar. maar er zijn paar buiten momenten waar het handig is om fietsen stand by te hebben!

hoor het graag of je hierbij kan helpen.

Met Vriendelijke Groet, Rikke
Fredkorpel

Bericht door Fredkorpel »

Hallo Rikke,
Heb je een e-mailadres waarop we verder kunnen corresponderen?
Groeten,
Fred
rikke.jelier

de rode schreef: 29 jun 2025, 07.56 zoals gezegd op forum van transportfiets.net heb ik in de jaren 70 nog nooit een postbode met een transportfiets gezien ; altijd met een gewone ,,opafiets,, met zwarte leren tassen [ook geeneens ptt tassen zelfs] of met 3 wielig handkarretje met eveneens zwarte leren tassen en een rits elastieken aan de stang , die je als kleine jongen altijd vroeg van de postbode om er zo,n bal met een sliert eraan van te maken :P

Dankjewel voor je bericht De Rode!
rikke.jelier

Fredkorpel schreef: 4 jul 2025, 21.53 Hallo Rikke,
Heb je een e-mailadres waarop we verder kunnen corresponderen?
Groeten,
Fred

ja dat is Rikkejr@gmail.com. dankjewel voor je reactie Fred. even wennen aan het forum, zie je bericht nu pas :) hoor graag van je.

mvg Rikke
rikke.jelier

Durabo88 schreef: 28 jun 2025, 11.10 Goedemiddag,

Ik heb nog wel ergens een schoudertas, pet, colbert, broek en schoenen vd PTT liggen, maar of het de maat van je acteur is?

Groeten, Y.
Beste Y. kan ik met u in contact komen voor de PTT schoudertas?

vriendelijke groet, Rikke

ben beste bereikbaar via mail : rikkejr@gmail.com en telefoon is 0633105576
rikke.jelier

Rob Houkes schreef: 1 jul 2025, 10.40
rikke.jelier schreef: 30 jun 2025, 14.05 ik had contact met Jeffrey en later besproken met filmcrew, dat het inderdaad mooi is als deze postbode op zijn eigen fiets komt. wel met fietstassen van PTT
MIjn fiets is niet nodig dus, met jeffrey heb je dan ook het hele pakket in 1x natuurlijk :D Succes met de film!
Dankjewel Rob!
rikke.jelier

m-gineering schreef: 30 jun 2025, 11.03
Rob Houkes schreef: 30 jun 2025, 10.32
de rode schreef: 29 jun 2025, 07.56 zoals gezegd op forum van transportfiets.net heb ik in de jaren 70 nog nooit een postbode met een transportfiets gezien ; altijd met een gewone ,,opafiets,, met zwarte leren tassen [ook geeneens ptt tassen zelfs] of met 3 wielig handkarretje met eveneens zwarte leren tassen en een rits elastieken aan de stang , die je als kleine jongen altijd vroeg van de postbode om er zo,n bal met een sliert eraan van te maken
Een sample van 1 persoon is natuurlijk wel wat aan de lage kant, statistisch gezien... M'n fiets is van 1964, die was in 1971 dus nog helemaal niet zo oud. Ik denk ook niet dat iedere postbode op een transportfiets reed, het kan ook zijn dat die alleen voor grote bezorgingen werden gebruikt. Verder deed de PTT natuurlijk wel meer dan post bezorgen dus wie weet is hij helemaal niet eens voor een postbode geweest maar van een telefoonmonteur oid. Wat maakt het ook uit, ik denk niet dat iemand dat feitje zal proberen te checken na het zien van de film ;-)
Beeldbank Groningen
Beschrijving
Postbode Gerrit Jan Brunink ter hoogte van strokartonfabriek Ceres-Sparreboom
Vervaardiger
Persfotobureau D. van der Veen
Datum
1970
Mooie foto Rob dankjewel
Plaats reactie