Goedendag,
Zelf ben ik in het bezit van een top fiets! Een ouder Batavus intercycle van rond de 1950/1960 (schat ik). Helaas is deze fiets niet meer in goede staat. Ik zou graag het zelfde type fiets weer willen aanschaffen. Ik kan ze nergens meer vinden of het is net een andere type.
Wie heeft er 1 in hun bezit die hem wel wilt verkopen?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Cristiaan
Batavus intercycle
-
Re: Batavus intercycle
Intercycle is pas 1972? oid, en we kunnen hier veel, maar alleen op deze 'beschrijving' hetzelfde type fiets aanbieden lijkt me wat veel gevraagdCristiaan schreef: ↑28 jul 2025, 15.22 Goedendag,
Zelf ben ik in het bezit van een top fiets! Een ouder Batavus intercycle van rond de 1950/1960 (schat ik). Helaas is deze fiets niet meer in goede staat. Ik zou graag het zelfde type fiets weer willen aanschaffen. Ik kan ze nergens meer vinden of het is net een andere type.
Wie heeft er 1 in hun bezit die hem wel wilt verkopen?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Cristiaan
/Marten
Dan is het na 1970.
Ik heb natuurlijk wel een foto.
Ik heb natuurlijk wel een foto.
- Bijlagen
-
- IMG_7619.jpeg (518.06 KiB) 4178 keer bekeken
-
- IMG_7621.jpeg (889.79 KiB) 4178 keer bekeken
-
Hallo Cristiaan,
Als het geen Batavus hoeft te zijn, staan er nog wel een paar fietsen van dit type op Marktplaats. Zoek maar eens op “opafiets terugtraprem”.
Groeten,
Fred
Als het geen Batavus hoeft te zijn, staan er nog wel een paar fietsen van dit type op Marktplaats. Zoek maar eens op “opafiets terugtraprem”.
Groeten,
Fred
Op basis van de vormgeving van dat kogellager-stickertje is de fiets van rond 1985. Als ik zou moeten gokken is het eentje van het model 'Favoriet". Die doet bij jou z'n naam dan wel eer aan 

Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Zeker weten! Hij fietst zo heerlijk en is betrouwbaar na al die jaren (ondanks hoe hij eruit ziet). Dit is ook de rede dat ik een vervanger wil hebben die er beter aantoe is.
Christian. De meeste van dit type fiets (dus niet merk afhankelijk) hebben deze geometrie wat het lekker fietsen maakt.
Een stel goede wielen soepel lopende naaf helpt daar ook bij natuurlijk. Ik hoop dat je zoektocht vergroot. En zo te zien is de frame hoogte maat 57cm van hart trapas naar bovenzijde zadelbuis gemeten. Dat is ook goed om weten als je de oude wilt kopiëren. Succes met zoeken.
Een stel goede wielen soepel lopende naaf helpt daar ook bij natuurlijk. Ik hoop dat je zoektocht vergroot. En zo te zien is de frame hoogte maat 57cm van hart trapas naar bovenzijde zadelbuis gemeten. Dat is ook goed om weten als je de oude wilt kopiëren. Succes met zoeken.