Zijn er nog forumleden die documentatie willen aanbieden om te scannen voor de documentatiebank?
Bij voorbaat dank.
Documentatie om te scannen
Documentatie om te scannen
Sportief fietsend!
Re: Documentatie om te scannen
Mocht je je echt vervelen: ik heb nog vele jaargangen liggen van het blad "Wielersport". Het zou wel erg leuk zijn als die digitaal doorzoekbaar zouden zijn. Met de hand doorzoeken naar informatie over renners, fietsenmerken of ploegen is heel veel werk, heb ik gemerkt.
1960:
1970:
1960:
1970:
Veel oude bladen van Wielersport staan al op Delpher. Zou je even kunnen kijken wat daar nog niet is?
Sportief fietsend!
Oh, dat is heel mooi! Ik heb eerder wel eens gezocht en toen niets gevonden.
Zo te zien heeft Delpher de eerste 9 jaargangen online staan, 1952 t/m 1960. Het blad is tot in de jaren '80 gepubliceerd. Daar heb ik, denk ik, nog best een groot deel van.
Tja, als de KB er mee bezig is moeten wij dat vooral niet ook gaan doen.
Voor de liefhebbers: Wielersport op Delpher. Leuk om doorheen te bladeren!
Ik heb er twee advertenties van Joco uitgehaald en aan de documentatiebank toegevoegd, omdat het meer een soort folderpagina's zijn.
Sportief fietsend!
Tja, Wielersport is geen Panorama of Nieuwe Revu, maar voor de liefhebbers zijn er wel veel aardige dingen te vinden.
Deze heb ik bijvoorbeeld vanmiddag bewaard. Uit juni 1957. Dat Bobet niet meedeed was me bekend, maar de achtergrond niet. Roger Walkowiak, de winnaar in '56, was vanzelfsprekend de nieuwe kopman.
Inmiddels weten we natuurlijk allemaal hoe die tour afgelopen is.:
Deze heb ik bijvoorbeeld vanmiddag bewaard. Uit juni 1957. Dat Bobet niet meedeed was me bekend, maar de achtergrond niet. Roger Walkowiak, de winnaar in '56, was vanzelfsprekend de nieuwe kopman.
Inmiddels weten we natuurlijk allemaal hoe die tour afgelopen is.:
Waardevolle bron voor het onderzoek naar de geschiedenis van de sport.
Sportief fietsend!