Naar het merk wil ik wel een wilde gooi doen. Op het eerste gezicht lijkt het frame sterk op de jaren 20 transportfiets van Jeroen Z, in detail zijn er echter wel een paar verschillen. Allereerst is mijn frame wel voorzien van een framenummer, itt de fiets van Jeroen. Het staat op een aparte plek; op de linkerachterpad, zie foto. Van onder naar boven staat hier vaag maar leesbaar 79830, met enige ruimte tussen de 7 en de rest van het nummer.
In het draadje over de transportfiets van Jeroen (die uit de jaren 20) staat een verwijzing naar een fiets met het framenummer op dezelfde plaats. Vermoedelijk is dat een (later gereviseerde) fiets van R.S. Stokvis. Zou mijn frame dus van R.S. Stokvis kunnen zijn, of zijn er nog meer bouwers die het framenummer op deze plek insloegen?
Verdere typische dingen: Op de pads en ook op de brackethuls staat het welbekende merkteken Gwh ingeslagen, ook duidelijk zichtbaar op de foto van de achterpad. Meer hierover staat op transportfiets.net. Het diep ingeslagen A360 staat op beide achterpads, dit is waarschijnlijk een onderdeelnummer. De bracket is type BSA met (of meer zonder eigenlijk) trekbouten, met ingeslagen onderdeelnr 103. Beide schroefdraden zijn echter rechtsdraaiend, niet echt BSA dus. De brackethuls is maar liefst 81 mm breed. Ik vraag me wel af wat voor een as daar dan in hoort en hoe ik die ga vinden! De normale maat is dacht ik 68 mm. Het moet ook een lange as zijn, de inbouwbreedte achter is 125 mm. Het is dus zeker een doortrapper geweest. Nu bouw ik er denk ik toch maar een remnaaf in, wel zo veilig in de stad

Het wordt wel een meerjarenplan vrees ik, maar ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Dat wordt een leuke zoektocht naar originele of in ieder geval tijd-correcte onderdelen. Als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag natuurlijk!
Groet, Rob