Heeft iemand zo'n bel liggen heel heel toevallig? Datering mid jaren '70

Dat zal ik zeker doen! Alleen de bel mist en het SKS 25cm-framepompje, maar het pompje heb ik al kunnen kopen. Hij ligt nu helemaal uit elkaar want het vet van balhoofd etc was verhard, maar leuke klusjes, feest om mee bezig te zijn.marco verbaant schreef: ↑10 jun 2024, 21.56 Ik houd me aanbevolen voor een foto van het eindresultaat. Voor mijn digitale verzamelingen kinder racefietsen![]()
Dat lijkt er al heel aardig op! In de bel op de folder zit alleen zo'n glad rondje in het midden..
Hm, hij lijkt deukloos maar het plaatje heeft een heftig tekort aan pixels dus veel wijzer wordt je daar niet van. Heb je heel toevallig een foto van de bel die jij bedoelt?Bandenplakker schreef: ↑17 jun 2024, 11.14 Ik ken een variant die betrekkelijk plat is, met (ik meen acht) deuken in de rand.
Zou het die kunnen zijn?
Kerstvakantie, dus dan kom je weer eens aan wat dingen toe.. de Batavus Minoret is inmiddels af! Gekocht bij Simon in Den Bosch, die me wist te vertellen dat deze Minoret nieuw gekocht is door Gerrit Braks, toenmalig landbouwminister, als cadeau voor zijn zoon. Heb de fiets helemaal uit elkaar gehad om schoon te maken, hard vet te verwijderen, en weer technisch in orde te maken maar op nieuwe binnenbanden en een vervangend fietspompje na (identiek aan het kwijtgeraakte origineel) is alles zoals ie was. Datering rond 1978. Mooi detail... die twee handremmen die beide naar het voorwiel gaan.. koprol!!marco verbaant schreef: ↑10 jun 2024, 21.56 Ik houd me aanbevolen voor een foto van het eindresultaat. Voor mijn digitale verzamelingen kinder racefietsen![]()