Bel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 138
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53

Bel

Bericht door deraptor »

Voor een Batavus Minoret kinder-racefietsje zoek ik alleen nog een bel. En de purist in mij wil het liefste exact hetzelfde model bel als die in de folder staat..

Heeft iemand zo'n bel liggen heel heel toevallig? Datering mid jaren '70 :D
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (19.72 KiB) 1529 keer bekeken
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 760
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Bel

Bericht door marco verbaant »

Ik houd me aanbevolen voor een foto van het eindresultaat. Voor mijn digitale verzamelingen kinder racefietsen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 138
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53

Re: Bel

Bericht door deraptor »

marco verbaant schreef: 10 jun 2024, 21.56 Ik houd me aanbevolen voor een foto van het eindresultaat. Voor mijn digitale verzamelingen kinder racefietsen :D
Dat zal ik zeker doen! Alleen de bel mist en het SKS 25cm-framepompje, maar het pompje heb ik al kunnen kopen. Hij ligt nu helemaal uit elkaar want het vet van balhoofd etc was verhard, maar leuke klusjes, feest om mee bezig te zijn.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Floris91
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Bel

Bericht door Floris91 »

Ik zoek trouwens een gazelle beldop ofwel de bel van de bel uit circa 1952. De vader van een goede vriend van mij, rijdt op zo'n door mij verkregen en opgeknapte fiets en zijn bel is waarschijnlijk er afgedraaid en zodoende gestolen..... erg vervelend omdat hij zeer gesteld is op zijn fiets inmiddels. we kunnen dat allemaal begrijpen ;)
Is iemand die het bovenste afschroefbare deel heeft en wil verkopen? Mag voor een leuke prijs voor de verkoper, de vader betaalt natuurlijk.
velootje
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19.27

Re: Bel

Bericht door velootje »

vraag eens na bij Paul Guldentops

https://nl.nosbicycleparts.com/bicycles
TheodK
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Bel

Bericht door TheodK »

ik heb deze bel liggen. die lijkt er wel wat op. Maar de foto uit de folder is niet zo scherp.

groet Theo
Bijlagen
IMG_5786.JPG
IMG_5786.JPG (458.19 KiB) 1357 keer bekeken
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 138
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53

Re: Bel

Bericht door deraptor »

TheodK schreef: 14 jun 2024, 20.24 ik heb deze bel liggen. die lijkt er wel wat op. Maar de foto uit de folder is niet zo scherp.
Dat lijkt er al heel aardig op! In de bel op de folder zit alleen zo'n glad rondje in het midden..
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Bandenplakker
Berichten: 573
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Bel

Bericht door Bandenplakker »

Ik ken een variant die betrekkelijk plat is, met (ik meen acht) deuken in de rand.
Zou het die kunnen zijn?

Dirk
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 138
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53

Re: Bel

Bericht door deraptor »

Bandenplakker schreef: 17 jun 2024, 11.14 Ik ken een variant die betrekkelijk plat is, met (ik meen acht) deuken in de rand.
Zou het die kunnen zijn?
Hm, hij lijkt deukloos maar het plaatje heeft een heftig tekort aan pixels dus veel wijzer wordt je daar niet van. Heb je heel toevallig een foto van de bel die jij bedoelt?
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie