Gespot op Marktplaats!

Fongers1952

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Fongers1952 »

deraptor schreef: 7 aug 2025, 15.18
Beau-Velo schreef: 7 aug 2025, 13.56 Maar wat me opvalt is dat deze rubriek enorm vervuild wordt door bouwmarkt omafietsen zelfs e-bikes mountainbike’s
Klopt, er staat heel veel troep op. Meestal niet kwaadwillend; mensen die niks met oude fietsen hebben denken dat een fiets van 10 jaar oud een oldtimer is of kunnen een "batavus old dutch" daadwerkelijk niet van een echte oude Batavus onderscheiden, om maar wat te noemen. Alleen tot een paar jaar terug filterde marktplaats zelf dit soort dingen er uit, maar nu niet meer...
Het valt mij ook op dat er veel onderdelen worden geadverteerd in de Oldtimer fietsrubriek op Marktplaats . Vroeger werden die gelijk verwijderd door een moderator .
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

fietshobbyist schreef: 30 jul 2025, 23.08 Steampunk!
Steampunk Radiatorfiets.jpg
Aangeboden door iemand uit Cuijk met een bekende voornaam.
Daarmee is duidelijk door wie deze verwarmingsfiets zeer waarschijnlijk werd gebouwd; door zijn vader, wijlen Oude Fiets lid Toon, die ook de ploegfiets bouwde.
Als je hem vroeg of je daar ook echt mee kon ploegen, kreeg je als antwoord: 'Met een pront wijf ervoor wel!'
Hij bouwde ook vage 'machines', waarover de mensen vroegen: 'Wat is dat?' en hij dan antwoordde: 'Dat weet ik zelf ook niet!'
Zo was in Het Rijwiel te lezen ...
Ik stel me zo voor, dat als je aan hem had gevraagd of je het met deze fiets ook echt warm kan krijgen, hij zou hebben geantwoord:
'Als je hard genoeg fietst wel!'
Wat zou er gebeurd zijn met die bijzondere collectie van Toon uit Cuijk? Waarschijnlijk toch wel verkocht als deze radiator op mp terecht kwam. Maar bijvoorbeeld die enorme fietspomp die in zijn tuin stond? Niet dat ik hem zou willen hebben.
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Beau-Velo schreef: 7 aug 2025, 20.09
fietshobbyist schreef: 30 jul 2025, 23.08 Steampunk!
Steampunk Radiatorfiets.jpg
Aangeboden door iemand uit Cuijk met een bekende voornaam.
Daarmee is duidelijk door wie deze verwarmingsfiets zeer waarschijnlijk werd gebouwd; door zijn vader, wijlen Oude Fiets lid Toon, die ook de ploegfiets bouwde.
Als je hem vroeg of je daar ook echt mee kon ploegen, kreeg je als antwoord: 'Met een pront wijf ervoor wel!'
Hij bouwde ook vage 'machines', waarover de mensen vroegen: 'Wat is dat?' en hij dan antwoordde: 'Dat weet ik zelf ook niet!'
Zo was in Het Rijwiel te lezen ...
Ik stel me zo voor, dat als je aan hem had gevraagd of je het met deze fiets ook echt warm kan krijgen, hij zou hebben geantwoord:
'Als je hard genoeg fietst wel!'
Wat zou er gebeurd zijn met die bijzondere collectie van Toon uit Cuijk? Waarschijnlijk toch wel verkocht als deze radiator op mp terecht kwam. Maar bijvoorbeeld die enorme fietspomp die in zijn tuin stond? Niet dat ik hem zou willen hebben.
https://youtu.be/CmMyrdIAXng?feature=shared
theodorus

Bericht door theodorus »

Ik denk dat de verzameling van Vader Toon en zoon Marcel voor het grootste gedeelte nog gewoon bij Marcel is.
het is Marcel die de radiator fiets aanbied op marktplaats.
een geweldige verzameling voor het grootste gedeelte door hun zelf gemaakt. Vakmensen!
TonTon

Bericht door TonTon »

https://link.marktplaats.nl/m2297275995 ... ios_tablet

Een bijzonder stukje wielerhistorie: Caballero racefiets
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

TonTon schreef: 7 aug 2025, 22.35 https://link.marktplaats.nl/m2297275995 ... ios_tablet

Een bijzonder stukje wielerhistorie: Caballero racefiets
Dank voor de link. Ik voeg hem toe aan mijn digitale verzameling Caballero teamfietsen. Altijd andere merken, die destijds door "Witte Ko" werden overgespoten. Op die manier konden de renners hun eigen merk altijd trouw blijven. De renners kregen een vergoeding voor de fiets, die dan werd overgespoten. Dit is inderdaad de amateurploeg versie, met de lichtere kleur. Die van de profs (eind zestiger jaren en 1970 nog) waren iets meer donkerder bruin.
Bijgaande fiets is de mijne die ik destijds als een ode aan mijn vriend Cees Zoontjens maakte na zijn overlijden in 2011. Met zijn rugnummer 130 wat hij droeg in de TdF van 1970. Ik verkocht die later aan een sportmarketingfirma die gevestigd was in de oude Caballero-fabriek in Den Haag. Zijn trui heb ik nog wel die hij de eerste dagen droeg in de Tour. Eigen truien, want die van de organisatie van Le Coq Sportif waren vanwege het moeilijke ontwerp (zei men) nog niet klaar. Het zal wel met de Franse slag zijn gebeurd.

-0-0-
Als het kon spaarde Witte KO het oorspronkelijke balhoofdplaatje. Zo niet dan gebruikte hij het merk-logo van Caballero, het alom bekende Mexicaantje van weleer.
Bijlagen
caballero trui detail.jpg
caballero trui detail.jpg (263.09 KiB) 61 keer bekeken
caballero.jpg
caballero.jpg (10.46 KiB) 61 keer bekeken
IMG_1743.JPG
IMG_1743.JPG (389.48 KiB) 65 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

TonTon schreef: 7 aug 2025, 22.35 Caballero racefiets