Ik heb in mijn Rudge-map overigens nog een foto van een exemplaar met een aparte kettingloop:

Die zadeltas is wel heel erg fraai:veenofiets schreef: ↑25 dec 2023, 07.47 Scheen “de fiets” te zijn topmodel van Raleigh, een van de latere. De Superbe, Oudere hebben een “batterij backup “ aan de zitbuis van het frame zit dan een metalen? koker waar 4? batterijen in kunnen om de lampen tijdens stilstand aan te houden (zijn tijd vooruit in dat opzicht alle e-fietsen hadden dit ook, of zijn tijd achteruit? van moeders weet ik dat alle carbid lamp fietsen dit ook hadden) Verder veel luxe features als sa 3 v en dynahub (deze helaas al niet meer) en ja de zadeltas waar een slaapzakje en een lichtgewicht tentje in passen zodat je kan kamperen hoort er ook origineel zo bij https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... n-topstaat
Freek
Klopt en is volgens mij ook onlosmakelijk aan de Raleigh superbe verbonden. De fiets is volgens mij van 1948 tot begin jaren 90 gemaakt (waarbij telkens naar de tijd qua techniek gemotoriseerd alhoewel de oliebad kettingkast en de SA versnellingsnaaf op allen zit) maar qua uiterlijk redelijk gelijk gehouden) en altijd zit deze tas er bij. Lijkt me iets typisch Engels deze tas?Die zadeltas is wel heel erg fraai:
Waar de Fransen vooral stuurtassen gebruikten, hadden de Engelsen een voorkeur voor zadeltassen. Geen idee waarom dat verschil.veenofiets schreef: ↑26 dec 2023, 06.25
Klopt en is volgens mij ook onlosmakelijk aan de Raleigh superbe verbonden. De fiets is volgens mij van 1948 tot begin jaren 90 gemaakt (waarbij telkens naar de tijd qua techniek gemotoriseerd alhoewel de oliebad kettingkast en de SA versnellingsnaaf op allen zit) maar qua uiterlijk redelijk gelijk gehouden) en altijd zit deze tas er bij. Lijkt me iets typisch Engels deze tas?
Freek
Alleen is het een fiets van ná 1959 en is de vraagprijs gewoon absurd hoog en mag daar met gemak een nulletje af ...