Hoe plaats ik foto's bij mijn bericht?

Een korte introductie in dit forum en tips voor het gebruik.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forumredactie
Site Admin
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 apr 2012, 16.22
Contacteer:

Hoe plaats ik foto's bij mijn bericht?

Bericht door Forumredactie »

Je kunt op twee manieren een foto bij een bericht plaatsen.

1. Als de foto al online staat
Wil je een foto plaatsen die al online staat (bijvoorbeeld op je eigen website)? Kopieer dan een link naar die afbeelding in het bericht. Dus NIET een link naar de pagina, maar alleen naar de betreffende afbeelding. Deze vind je door met je cursor op de foto te gaan staan, te klikken met de rechter muisknop, en dan te kijken bij 'afbeeldingsinformatie'. Daar staat de locatie/link van de afbeelding. Kopieer de link en plak 'm in je bericht.
Plaats vóór de link

Code: Selecteer alles

[img]
.
Plaats na de link

Code: Selecteer alles

[/img]
.

Je kunt alleen linken naar foto's die op een 'openbare' website staan. Dus niet naar bijvoorbeeld foto's in de besloten Oude Fiets Yahoo-groep.
De afbeelding wordt zo nodig automatisch verkleind naar een breedte van maximaal 600 pixels. Verwijs liever niet naar veel grotere foto's. Hoewel ze verkleind worden weergegeven, worden ze eerst wel helemaal geladen. Dit vertraagt het opbouwen van het beeld.

2. Als de foto nog niet online staat
Hiervoor geldt een beperking van 500 KB per foto, en een maximum van 10 foto's per bericht. Verklein zo nodig je foto's dus eerst! Onder het venster waarin je je bericht kunt typen, staat een tabblad 'bijlage of foto toevoegen'. Via de browse-knop selecteer je de foto die je wilt plaatsen (dubbel klik).
Kies 'bestand toevoegen'.
Schrijf er eventueel een opmerking bij.
Kies 'plaats in bericht'.
In het bericht staat nu de tekst

Code: Selecteer alles

[attachment]naamvandefoto.jpg[/attachment]
Bepaal of de foto op de juiste plek in het bericht staat (via 'voorbeeld').
Kies 'bevestig'.

Kom je er toch niet uit? De forumredactie helpt je graag.
Gesloten