Gazelle No 7 foto`s

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle No 7 foto`s

Bericht door asterduc »

wat een gave fiets, Maarten.
Boft die even dat ie bij jou terecht is gekomen.

Wat me opvalt is dat er ondanks de verschillen ook veel gelijkenissen zijn met jongere Gazelle's.
Zo is het balhoofd identiek aan de modellen tot eind jaren 50, evenals diverse boutjes. Toendertijd reeds herkenbaar als een Gazelle.

De kwaliteit van het chroom op deze fiets lijkt me superieur aan dat van jongere fietsen, of het moet werkelijk goed bewaard zijn gebleven door het wegstallen in een droge ruimte.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gazelle No 7 foto`s

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Ed,

Ja ,en Gazelle had ook in die jaren al een eigen koers eigen gezicht en uitstraling.
Over het chroom gesproken, Het zou wel eens kunnen dat het eerdere chroom (voor 1940?) beter is. Het is me nooit echt opgevallen maar terug kijkend op de Gazelle fietsen die ik gehad heb moet ik wel zeggen dat het chroom er vaak beter uit zag dan van zeg, jaren 60 fietsen.
Blijft inderdaad moeilijk om vast te stellen of droog stallen de werkelijke reden is achter dat beter uitziende chroom.
Overigens heeft de no7 Gazelle links en rechts wel wat roestschade in het chroom. Ik heb er handig omheen gefotografeerd.
Pedalen, cranks en zadelbuis zijn wat mottig.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle No 7 foto`s

Bericht door asterduc »

Maarten Waarlé schreef:Ik heb er handig omheen gefotografeerd.
Pedalen, cranks en zadelbuis zijn wat mottig. :oops:
foei Maarten,
in Nederland noemt men dit creatief fotograferen, voor een Belg is dat bedrog! :lol:
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie