Gazelle Sport Extra 28 x 1 5/8 x 1 3/8 band of alternatief

Durabo88
Berichten: 2591
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gazelle Sport Extra 28 x 1 5/8 x 1 3/8 band of alternati

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Ik ben benieuwd of deze banden vroeger wel gebruikelijk waren. De combinatie leverkleurige zijkant en wit loopvlak vind ik wat vreemd. Het loopvlak werd dacht ik meestal zwart geleverd, omdat het slijtagebestendiger was. Witte en leverkleurige banden ken ik alleen in de egale variant.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle Sport Extra 28 x 1 5/8 x 1 3/8 band of alternati

Bericht door Elibert van Dalen »

deze zijn zeker wel gebruikt. maare die zwarte loopvlakken zijn meer eind jaren 60 en tot half 70. maatje van me had ze op zijn impala. die heb ik ook nog liggen hier.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 93
Lid geworden op: 7 jul 2012, 20.00
Locatie: Helmond

Re: Gazelle Sport Extra 28 x 1 5/8 x 1 3/8 band of alternati

Bericht door Gerard »

Yorick:
Ik heb de fiets van 1e eigenaar. Was bedoeld voor woon/werk verkeer. Is daarvoor nooit gebruikt. Man kreeg later last van evenwichtsstoornissen, ofwel de fiets bleef ongebruikt. Ik heb de fiets uit elkaar gehaald en nergens enige vorm van slijtage of gebruik gevonden.
De achterband was zeker de originele. Gazelle Sport Extra oranje flanken en creme loopvlak met langsprofiel.
De fiets is uit begin 1973.

Elibert:
Heb twee banden gevonden bij Mario. Van het merk Swallow dat wel, maar werkelijk identiek aan de originele Gazelle band, zowel qua kleuren als profiel. Kortom ik ben zeer tevreden hiermee. Bedankt voor de tip!

Groet, Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
Durabo88
Berichten: 2591
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gazelle Sport Extra 28 x 1 5/8 x 1 3/8 band of alternati

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Vandaag heb ik een setje originele Vredestein Superbe witte banden met lijnprofiel bij een fietsenmaker in Amsterdam gekocht. Hij heeft nog 8 stuks liggen, dus wie wil weten waar, kan me voor 12 augustus PM-en. De banden kosten 33,90 incl. BTW per paar.
Ik zag ze ook al bij een moderne fiets van hem gemonteerd.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Plaats reactie