even voorstellen, groetn uut twente!

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: even voorstellen, groetn uut twente!

Bericht door asterduc »

Elibert van Dalen schreef: ed als je dit leest zon plexiglas opvulstukje mag je voor mij wel meebrengen als je een keer langskomt.
is goed Elibert, ik leg het bij de andere spullen.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
sleurhut
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 aug 2012, 22.48

Re: even voorstellen, groetn uut twente!

Bericht door sleurhut »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Heb geprobeerd de gazelle zo origineel mogelijk te houden, helaas had ik destijds geen vast werk en moest het doen met iets van 60 euro per maand, ik had dus geen geld voor dure banden, ik kon toen voor 35 euro een set schwalbe's kopen die pasten op de 28x1 1/2 velgen, het oude gazelle boxina zadel was totaal kapot en niet meer de repareren. Uiteindelijk heb ik deze fiets moeten verkopen, mijn ouders wilden graag weer wat ruimte in de schuur hebben (had er 3 fietsen staan inmiddels, een gazelle en 2 RIH racefietsen). Viel mij op dat deze fiets een lucifer verlichtingssetje gemonteerd had en de naven met het gazelle logo erop, meestal zie je ze met een sturmey archer achternaaf.

Het nieuwe project heb ik vandaag opgehaald, een germaan weduwe fiets, zo te zien hebben ze 1 crank vervangen door een gazelle crankje en er is later een favorit terugtrapnaaf in gemonteerd. er staat op de naaf 90 3. kan dit 3e maand van 1990 betekenen? Na oppompen van de stokoude banden zelfs nog een rondje bij mij op het plein gereden, net alsof je met een tank onderweg bent. Ik begin binnenkort een restauratieverslag. Zijn bandremblokjes trouwens nog te koop? Alleen het bandrem houdertje zit er nog aan, het rubber blokje is helaas verdwenen :(

MVG

Joost
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: even voorstellen, groetn uut twente!

Bericht door Elibert van Dalen »

vrijloop naven had gazelle in die tijd ook. heb er hier een aantal staan met gazelle vrijloop trommel naven en voornaaf met trommel.

houd marktplaats maar in de gaten soms bieden ze ze nog wel eens aan
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie