Waarde van koersfietsen

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
diedt14
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2014, 22.10

Waarde van koersfietsen

Bericht door diedt14 »

Dag allemaal

Ik heb een vraagje voor jullie, ik heb overtlaatst enkele koersfietsen gekregen van familie , nu vroeg ik mij af of deze iets van waarde hebben. Omdat ik weet dat hier kenners en verzamelaars op het forum zitten stel ik mijn vraag hier :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Waarde van koersfietsen

Bericht door velophile »

Dag Diedt,

De waarde van oude fietsen, is spreekwoordelijk, wat de gek ervoor geeft. Een oude toerfiets is ook nu nog geschikt om te toeren. Maar een oude koersfiets is niet meer geschikt om te koersen. Wanneer heeft iets verzamelaarswaarde? Als het oud is, in redelijke staat en origineel. De fietsen zijn 25-35 jaar jong en dus recent.

De Diamant stamt van circa 1988, dus een jaar of 25 oud. Ik zie geen framestickers voor de buiskwaliteit; dat drukt de waarde van het frame. Diamant is geen verzamelaarsmerk. De Shimano groep (600?)is ook niet echt zeldzaam of gezocht. Ik denk niet dat het fietsje op Marktplaats €100 opbrengt.

De cyclocrosser met Gios stickers is alleen een beetje waard als het een Gios zou zijn. De algemene staat is pover, het merk en de kwaliteit van de onderdelen is onbekend. Mogelijk is het een overgespoten en gestickerd sportframe van onbekend origine. Hier zou €50 al een aardige prijs zijn.

De Carillo komt ongeveer van circa 1978, onbekend merk, geen duidelijk buiskwaliteitstickers, goedkope Shimano onderdelen, geen verzamelaarswaarde. Ook hier zou €50 al een aardige prijs zijn.

De Aguzzo is ook van een onbekend merk, heeft geen framestickers, middenklasse Shimano onderdelen en stamt van circa 1990. Hij is wel in een betere staat, en mogelijk dat je iemand vindt die er €100 voor geeft.

Ik denk niet dat bij de vereniging liefhebbers voor deze fietsen zijn. Na 50 jaar wordt een fiets pas rijp en volwassen.

Groeten, Wiel
diedt14
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2014, 22.10

Re: Waarde van koersfietsen

Bericht door diedt14 »

Hartelijk bedankt voor het antwoord , nu weet ik weer wat meer
Plaats reactie