Gespot op Marktplaats!

Lidnr13

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Lidnr13 »

Voor de goede orde, er komt nog wel 28% op de prijs. Maar € 256,- lijkt me toch wel redelijk. Ik weet niet hoe ze daar de aftersaleprijs bepalen; of die prijs gelijk is aan de startprijs. Voor Gazelle liefhebbers kan het toch wel interessant zijn.

Groeten van
Henk
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Inmiddels bericht ontvangen van het veilinghuis dat de Gazelle Sport Licht 1957 is verkocht voor € 800,- (exc. 28% opgeld). Iemand had er dus € 1024,- voor over, nog een heel bedrag. Toch blijft het vreemd dat er gisteravond niet op geboden is. De startprijs was € 200,-. Ik kan ook niet helemaal goed wijs worden van de prijzen die dit veilinghuis hanteert. Ik koop wel meer op online veilingen, hier in 't Gooi, maar dat is veel duidelijker.

Groeten van
Henk
Gerard

Bericht door Gerard »

De Gazelle Sport Licht: het verhaal,
Gazelle Sport Licht 1957 veiling KorstvanderHoeff.jpg
Gazelle Sport Licht 1957 veiling KorstvanderHoeff.jpg (110.95 KiB) 6030 keer bekeken
De Gazelle Sport Licht is door iemand aangekocht voor 1024,-
Biedingen zijn 'als koopodracht' uitgebracht. Ter plekke was er tijdens de veiling geen Gazelle koper aanwezig. Niet verwonderlijk aangezien dit het enige 'fietsitems' was van de 8 dagen durende veiling.
Ik heb de fiets aangeboden bij de veiling omdat ik daar, wegens omstandigheden, een flink aantal schilderijen van de collectie van mijn vader ter veiling heb aangeboden.
Tijdens dit contact hebben we gesproken over de veranderende belangstelling van veilingkopers. Koper en tin is volkomen uit. Maar ook Friese staartklokken en Hollandse kabinetten om maar iets te noemen.
Omdat ik mijn Gazelle collectie drastisch moest inperken kwam het 'object' mijn Gazelle Sport Licht ter sprake. De veilingmeester vond het een prachtig 'designobject' Eerder iets om aan de muur te hangen dan om er op te fietsen. Vandaar ook de taxatie van 1500 - 2000.
Met een bepaald minimumbedrag in gedachte heb ik de fiets dus ter veiling aangeboden.
Ik kan niet zeggen dat ik er nu blij mee ben dat de fiets weg is. De fiets is echt heel bijzonder, in mijn en die van anderen, ogen.
Schrale troost is dat de koper er heel blij mee zal zijn, verwacht ik.
Misschien komen we de fiets weer tegen binnen de vereniging.

Mijn laatste foto: :-(
foto46.JPG
foto46.JPG (128.32 KiB) 6030 keer bekeken
Groet,
Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Beste Gerard,

Bedankt voor het verhaal over de Gazelle Sport Licht 1957.

Als bezitter van zo'n fiets, maar dan uit 1964, trok hij op MP mijn aandacht, al was het maar vanwege de waardeontwikkeling van deze fietsen. De taxatieprijs
€ 1500 - 2000 op de site van het veilinghuis verbaasde me wel. Dat de biedingen bij € 200 zouden beginnen stond er niet bij. Bij een veilinghuis in Hilversum kan alleen vanaf de laagste taxatieprijs, in dit geval € 1500, worden geboden. Dat vond ik iets te veel.

Toen ik maandagavond wilde kijken wat de fiets had opgebracht, zag ik pas dat het vanaf € 200 zou lopen. Dat klonk al beter, dan had ik wel willen bieden. Ik werd echter gebeld dat de veiling van de fiets al was geweest, dat er geen bieders waren, de fiets niet verkocht was en dinsdag in de aftersale zou worden vermeld. Die ochtend zag ik dat de fiets € 800 had opgebracht. Wellicht was dat je minimumprijs, ik begrijp anders niet hoe die prijs tot stand is gekomen.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om van zo'n mooie fiets afscheid te nemen en hoop dat hij bij een liefhebber terecht is gekomen. Gelet op de aankoopprijs van € 1024 kan dat haast niet anders.

Groeten van
Henk
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

zonde gerard dat hij weg is maargoed als je tevreden bent met de prijs wat hij heeft opgebracht is het wel goed toch?

je hebt nog een paar schitterende gazelle,s ;)
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
berkers41

Bericht door berkers41 »

Gerard schreef:De Gazelle Sport Licht: het verhaal,....
Hoop echt dat we jouw ex-fiets nog af en toe op de weg te zien krijgen, Gerard.
Als ie aan de muur eindigt, is het ook goed, mits ie maar af toe wordt tentoongesteld.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Gerard,
Nog een vraagje: wat voor een derailleur zit er nou precies op?
Een eenvoudig model, als ik het goed heb?
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gerard

Bericht door Gerard »

@ Elibert:
Nooi nee... Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben. Van de prijs zeg ik niks, maar dat ie weg is, daar heb ik misschien toch wel spijt van :-(

@ Jacques:
Gezien hierboven toegelicht hoef ik 'm voorlopig eigenlijk niet meer te zien. Maar jullie mogen er natuurlijk wel naar uitkijken en inderdaad hem weer tegenkomen. Voor mij hoeft het voorlopig niet.

@ Maarten:
Ja eenvoudig... enne... 't is natuurlijk maar wat je eenvoudig noemt. Campagnolo Sport.
IMG_4104.LR.JPG
IMG_4104.LR.JPG (117.41 KiB) 5971 keer bekeken
Groet,
Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Uit een en ander wat er nu over de verkoop van deze fiets te berde is gebracht, haal ik dat je een unieke fiets beter niet ter verkoop aan een veilinghuis in Nederland kunt aanbieden. Over een dergelijk specifiek object heeft men daar over 't algemeen te weinig kennis, in 't bijzonder voor wat betreft de waarde. De kring van potentiële kopers is hier ook maar klein. In Engeland en de VS is dat mogelijk anders.

Groeten van
Henk
berkers41

Bericht door berkers41 »

Voor mij hoort die fiets van Gerard, net overigens als jouw Gazelle sport van voor de tweede wereldoorlog, tot Neerlands fietscultureel erfgoed. Het was, een reactie-op, een meegaan-met, de sportieve wave die via Engeland en Frankrijk ons land in rolde; maar dan met grote wielen en hoge frames.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Plaats reactie