wie kan me wat meer vertellen
wie kan me wat meer vertellen
Hallo,
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over deze fiets. Wat ik kan vinden is een logo en f en n in de naaf. Nummer van het frame is 26632.
Gr arjan
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over deze fiets. Wat ik kan vinden is een logo en f en n in de naaf. Nummer van het frame is 26632.
Gr arjan
Re: wie kan me wat meer vertellen
Hoi Arjan,
Daar is iets heel moois van te maken.
Het ziet er mooi compleet uit en zo te zien is de fiets niet echt mishandeld. Spatborden zijn nog heel en het kettingscherm ook.
Groot voordeel is dat er niets aan gedaan is.
Als ik een fiets zo binnen krijg gaat ie altijd helemaal uit elkaar zodat alles wat gepoetst en gesmeerd moet worden een beetje handelbaarder wordt.
Wel eens van Owatrol gehoord?
Ik weet natuurlijk niet wat jij er allemaal voor over hebt maar als je op problemen stuit lezen we het wel hier.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Daar is iets heel moois van te maken.
Het ziet er mooi compleet uit en zo te zien is de fiets niet echt mishandeld. Spatborden zijn nog heel en het kettingscherm ook.
Groot voordeel is dat er niets aan gedaan is.
Als ik een fiets zo binnen krijg gaat ie altijd helemaal uit elkaar zodat alles wat gepoetst en gesmeerd moet worden een beetje handelbaarder wordt.
Wel eens van Owatrol gehoord?
Ik weet natuurlijk niet wat jij er allemaal voor over hebt maar als je op problemen stuit lezen we het wel hier.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: wie kan me wat meer vertellen
Plaats eens duidelijke foto's van het framenummer en de trapas. En kijk welk bouwjaar op de F&S-naaf staat (moet als het goed is links onder het ronde adelaar-logo van F&S staan). Misschien kan ik er dan iets over zeggen. Maar bij een framenummer van 5 cijfers lang en dan nog een transportfiets met weinig duidelijke/karakteristieke kenmerken is het altijd erg lastig.
'
'
Re: wie kan me wat meer vertellen
Een foto van de trapas lukt niet, maar er staat torpedo en links onder het logo staat 51 en rechts onder het logo staat een M. Hier een foto van het framenummer
Re: wie kan me wat meer vertellen
Hallo Arjan,
Het is niet heel duidelijk te zien op de foto, maar het lijkt er op dat de fiets een eendelig balhoofd heeft. Dat wil zeggen dat er niet zoals gebruikelijk twee of drie lugs gebruikt zijn. Een dergelijke constructie werd bij transportfietsen o.a. toegepast door Cyrus en Phoenix. De aansluiting van de onderste horizontale buis zat echter bij Phoenix anders. Bij Cyrus zag het er wel zo uit als op jouw fiets.
Of het nummer in de Cyrus-nummering past weet ik niet. Mogelijk dat Fietser hier wat van kan zeggen.
Het rek is van Roelewiel dus naoorlogs. Dat past bij de achternaaf van 1951.
Groeten,
Sjoerd
Het is niet heel duidelijk te zien op de foto, maar het lijkt er op dat de fiets een eendelig balhoofd heeft. Dat wil zeggen dat er niet zoals gebruikelijk twee of drie lugs gebruikt zijn. Een dergelijke constructie werd bij transportfietsen o.a. toegepast door Cyrus en Phoenix. De aansluiting van de onderste horizontale buis zat echter bij Phoenix anders. Bij Cyrus zag het er wel zo uit als op jouw fiets.
Of het nummer in de Cyrus-nummering past weet ik niet. Mogelijk dat Fietser hier wat van kan zeggen.
Het rek is van Roelewiel dus naoorlogs. Dat past bij de achternaaf van 1951.
Groeten,
Sjoerd
Re: wie kan me wat meer vertellen
Roest is mooi! Zeker na een behandeling met Owatrol.
Er is bij mij ooit een Cyrus langs gekomen waar ook voor dat merk typische baloofdlug gebruikt was en daar zat een hoog opgebogen stuur op met gegoten klemmen voor het Roelewielrek met schroefdraad er in.
De Phoenix die ik heb gezien met zo'n gesloten balhoofd had twee lugs die tegen elkaar aan zaten zodat het er maar één leek.
Het hoekige balhoofd is ook zeldzaam dus misschien specifiek.
Misschien kan je iets met de foto's als vergelijkingsmateriaal.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Er is bij mij ooit een Cyrus langs gekomen waar ook voor dat merk typische baloofdlug gebruikt was en daar zat een hoog opgebogen stuur op met gegoten klemmen voor het Roelewielrek met schroefdraad er in.
De Phoenix die ik heb gezien met zo'n gesloten balhoofd had twee lugs die tegen elkaar aan zaten zodat het er maar één leek.
Het hoekige balhoofd is ook zeldzaam dus misschien specifiek.
Misschien kan je iets met de foto's als vergelijkingsmateriaal.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
- Bijlagen
-
- DSCN6444.jpg (310.02 KiB) 8707 keer bekeken
-
- DSCN6440.jpg (366.88 KiB) 8707 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: wie kan me wat meer vertellen
Dat ziet er idd prima uit. Denken jullie dat opnieuw gespoten minder mooi is?
Re: wie kan me wat meer vertellen
Hoi Arjan,
De Cyrus op de foto is opnieuw gespoten en of dat mooier is blijft een discussie waar je eigenlijk alleen maar van kan zeggen dat er niet over smaak te twisten valt.
Het is net zoiets als vragen wat zo'n fiets waard is. Antwoord: wat een gek er voor geeft.
Eigenlijk kun je niets met die antwoorden en het blijft dus aan jou wat je er mee doet.
Als je het aan mij vraagt kan ik alleen maar zeggen dat ik gaandeweg steeds meer overtuigd raak dat een roestplekje best mooi is.
Met een beetje Owatrol gaat het nooit meer roesten zeker niet omdat ik zuinig ben op mijn fietsen en die dus altijd binnen staan en druipen van de olie en het vet.
Zo'n oude fiets mag er best oud uitzien.
Als je zo'n fiets aanpakt om hem in de vitrine te zetten dan is het misschien nog wel de moeite waard om hem 'museumklaar' te maken maar dan moet je er natuurlijk niet meer mee gaan fietsen anders wordt ie vies.
Aan het einde van het liedje is het dus altijd weer aan jou om te beoordelen of je wel of niet wilt lakken.
De Cyrus op de foto had gewoon geen lak meer, nul komma nul niks dus die heb ik toen maar een beurt gegeven.
Maar zelfs zo'n fiets die helemaal verroest is kan er mooi uitzien met een laagje Owatrol er op.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
De Cyrus op de foto is opnieuw gespoten en of dat mooier is blijft een discussie waar je eigenlijk alleen maar van kan zeggen dat er niet over smaak te twisten valt.
Het is net zoiets als vragen wat zo'n fiets waard is. Antwoord: wat een gek er voor geeft.
Eigenlijk kun je niets met die antwoorden en het blijft dus aan jou wat je er mee doet.
Als je het aan mij vraagt kan ik alleen maar zeggen dat ik gaandeweg steeds meer overtuigd raak dat een roestplekje best mooi is.
Met een beetje Owatrol gaat het nooit meer roesten zeker niet omdat ik zuinig ben op mijn fietsen en die dus altijd binnen staan en druipen van de olie en het vet.
Zo'n oude fiets mag er best oud uitzien.
Als je zo'n fiets aanpakt om hem in de vitrine te zetten dan is het misschien nog wel de moeite waard om hem 'museumklaar' te maken maar dan moet je er natuurlijk niet meer mee gaan fietsen anders wordt ie vies.
Aan het einde van het liedje is het dus altijd weer aan jou om te beoordelen of je wel of niet wilt lakken.
De Cyrus op de foto had gewoon geen lak meer, nul komma nul niks dus die heb ik toen maar een beurt gegeven.
Maar zelfs zo'n fiets die helemaal verroest is kan er mooi uitzien met een laagje Owatrol er op.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: wie kan me wat meer vertellen
Ik heb het framenummer van jouw fiets vergeleken met wat ik in het verleden ben tegengekomen. Als ik naar de plek kijk waar het nummer staat en naar de vorm van de cijfers, dan kan ik geen enkel merk vinden waar deze fiets bij past. Ik heb alleen het sterke vermoeden dat deze Cyrus geen Cyrus is - ik kom bij Cyrus nooit framenummers rechts op de zadellug tegen en ook geen nummers in de buurt van 20.000 tot 30.000. Jammer.
'
'