Het Groene Boekje

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Hendrik
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 mar 2014, 22.30

Het Groene Boekje

Bericht door Hendrik »

Dit groene boekje, ooit gekregen van m'n pa die toen in het technisch onderwijs werkzaam was, heb ik al jááááren in m'n bezit.
Onmisbaar voor wie aan z'n stalen ros wil sleutelen (en niet al fietsenmaker is).

Geen idee of het nog te verkrijgen is.
P.S. ik doe 'm zelf niet weg..

Vriendelijke groet Erwin
Bijlagen
000_0013.jpg
000_0013.jpg (103.23 KiB) 5103 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: Het Groene Boekje

Bericht door Hans van de Stouwe »

Leuk boekje, de moeite waard om in te scannen, en te delen via de documentatie bank.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hendrik
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 mar 2014, 22.30

Re: Het Groene Boekje

Bericht door Hendrik »

Dag Hans.

Dat lijkt me een goed plan.
Het zal wel niet vandaag of morgen gebeuren vrees ik.
Vorig jaar heb ik een nieuwe printer gekocht omdat ik met de oude steeds ruzie had.
Pas toen ik 'm installeerde kwam ik erachter dat er helemaal geen scanfunctie op zit!
Hij drukt wel heel mooi foto's af (waar ik weinig aan heb.) Men kan ook niet overal evenveel verstand van hebben.

Vriendelijke groet, Erwin
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Het Groene Boekje

Bericht door Lidnr13 »

L.S.

Van dat Fietstechnisch Zakboekje heb ik de uitgave van oktober 1981 in mijn bezit. Antiquarisch gekocht in 1997 voor fl. 12,50. Op pag. 1 staat: Niets in deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt d.m.v. druk, fotokopie, microfilm of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. :( Die uitgever was de Stichting VAM in Voorschoten, thans Innovam.

Ik vermeld het maar even, daar de vereniging in het verleden al eens moeilijkheden heeft gehad met reproduceren. Of die clausule nu nog geldt, weet ik echter niet.

Overigens meen ik wel eens te hebben gelezen dat je voor het scannen van een boek, dat boek uit elkaar moet halen. :shock: Daar is mijn boekje van 265 bladzijden nog te mooi voor. :)

Groeten van
Henk
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 187
Lid geworden op: 3 okt 2012, 22.27
Locatie: ugchelen

Re: Het Groene Boekje

Bericht door arjank »

Beste clupperts,

Hiermee verleent de uitgever van Innovam in hoogsteigen persoon (!) jullie toestemming de inhoud te scannen en op te nemen in de documentatiebank van de vereniging. Voor andere gebruiksdoeleinden gelieve eerst contact te zoeken.

Met groet,
Arjan Kloosterman
Uitgever Innovam
a.kloosterman@innovam.nl
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Het Groene Boekje

Bericht door Durabo88 »

Beste Arjan,

Kun je ons ook vertellen welke drukken (met bijbehorende jaartallen) er van dit boekje en het boek Fietstechniek (Ben Alfrink) allemaal zijn geweest? Kunt u daarbij ook aangeven of het een herziene druk is of niet? Tegenwoordig werken jullie met twee banden (multomappen). Ik heb de tweede druk uit 2005 of 2006. Hoeveel drukken zijn hiervan en in welke jaren. Wat is momenteel de meest actuele druk?

Met vriendelijke groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 187
Lid geworden op: 3 okt 2012, 22.27
Locatie: ugchelen

Re: Het Groene Boekje

Bericht door arjank »

dag yorick e.a.,

oei, daar vraag je me wat. dit boekje is lang geleden (> 15 jaar, schat ik) gesaneerd. we hebben het niet meer in het portfolio, vandaar ook mijn ruimhartige opstelling...
daar waar het groene boekje bedoeld was voor de particulier, zijn de mappen 'fietstechniek' gericht op het beroepsonderwijs (de opleiding tweewielertechnicus) en daarmee minder toegankelijk voor de hobbyist. de tweede druk is ook de laatste herziening van dit product. zeer binnenkort pakken we de vernieuwing van deze uitgave op.

met groet,
arjan
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Het Groene Boekje

Bericht door velophile »

Zoekend naar een groen boekje:

op MP: http://link.marktplaats.nl/m767165889

Groet, Wiel
Plaats reactie