hallo nieuw op het forum

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

hallo nieuw op het forum

Bericht door Elibert van Dalen »

goedeavond...

ik ben elibert van dalen 28 jaar en kom uit andel (nbr)en van beroep machinaal timmerman,
ik ben al behoorlijk wat jaren gazelle verzamelaar en sta deze maand ook in het rijwiel. mijn verzameling bestaat momenteel uit 4 kruisframes 2 8v,s 1 uit 1952 en 1 uit 1960 en 2 kruismodellen 1 uit 1955 en 1 uit 1962. 2 sport luxe,s 1 uit 1957 en de andere ook uit 1957 een no8 toermodel uit 1952 erfstuk van mijn opa.. 2 sport populair,s 1 uit 1951 en 1 uit 1952. een sport c uit 1965. een n08 k uit 1954 dagelijks barrel .een piet pelle uit de jaren 80 schat ik.. en nog 1 union tally uit 1968. (jullie denken vast 1 union waarom? dat is een erfstuk. voor foto,s kunnen jullie kijken op picasawebalbums.com). groet elibert
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door maartenB »

Hoi Elibert,
Ik zag je inderdaad ook al in het clubblad staan. Leuk dat je nu ook op het forum komt. Misschien aardig idee om je mooiste fiets met een paar foto's te presenteren in onze rubrieken over toer- of sportfietsen?
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door Elibert van Dalen »

dank voor de reactie. ik zal eens kijken of dat lukt. groet
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door Elibert van Dalen »

hierbij nog wat foto,s voor toevoeging

de 8v uit 1952 van sloopfiets tot deze beauty
Afbeelding

de 8v uit 1960
Afbeelding

de x frame uit 1962 deze zat volledig in de tectyl gesmeerd dit kwam eronderuit.
Afbeelding

de x frame uit 1955

Afbeelding
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door Elibert van Dalen »

de sport luxe uit 1956 met unieke velgrem
Afbeelding

de sport luxe uit 1956 groen

Afbeelding

gazelle no8 uit 1952 van mijn opa geweest
Afbeelding

de piet pelle.
Afbeelding

op zolder
Afbeelding

de andere kant oudere foto nu staat de groene sport luxe er ook. achterin staat nog een union tally van mijn oma.
Afbeelding


en dan heb ik nog klaar te maken een

gazelle sport c uit 1965 met velgrem
een sport populair uit 1952 paralelframe en eendenbek spatbord
een sport populair heren uit 1951 met eendenbekspatbord.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door asterduc »

één voor één toch mooie fietsjes Bert.

Dat eendebekjes van 51 / 52 gaat een leuke combinatie worden.
Ga je ze ook als m/v koppel opbouwen en behouden? Ik neem aan dat ze zowat dezelfde 'look' hebben.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: hallo nieuw op het forum

Bericht door Elibert van Dalen »

zelfde looks andere kleur helaas. die groene heren ga ik wegzetten daar zit zoveel werk aan nog en de belijning is helaas vervaagd en ook de transfer. ik ga die bij mijn oom op zolder in zijn schuur zetten,ik hou hem wel. misschien kom ik een betere tegen dan gaat deze weg. daar staat het damesmodel ook en de sport c. die worden wel opgeknapt moet alleen de tijd nog vinden,.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie