merk onbekend

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

merk onbekend

Bericht door JAN1888 »

Hallo,

Dit is de fiets van mijn grootvader 1889-1969.
Laatst zag ik deze fiets bij een neef van mij,en kon het niet laten er een paar foto's van te maken.
Ik denk zelf dat het een jaren 40 fiets is,want ik weet dat mijn opa begin jaren 50 een solex kocht wat daarna tot hoofdvervoermiddel werd benoemd.
Opa was als ik het goed begrepen heb niet zo fietserig.
Wat erg opvalt is het achterrek , ik ben dit nog zelden tegengekomen , nog een opvallend detail is een grote E in de vorkkroon. Voor de rest is de fiets zo te zien een keer opgeknapt met nieuwere onderdelen , er zit bijv. een gazelle stuur op, ook het voorspadbord en trappers zijn nieuwer zo te zien.
wie kan mij wat verder helpen?.

PS, Ik hoop dat de "telefoonfoto s'"duidelijk genoeg zijn.
bvb Dank.Nikita.
Bijlagen
DSC02266.JPG
DSC02266.JPG (484.61 KiB) 6323 keer bekeken
DSC02264.JPG
DSC02264.JPG (494.11 KiB) 6323 keer bekeken
DSC02262.JPG
DSC02262.JPG (341.1 KiB) 6323 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: merk onbekend

Bericht door Eysfan »

Hallo Nikita,

Het is een Eysink, Amersfoorts fabrikaat dus. Als je me het framenummer kunt geven (staat aan de rechterkant op de zadellug), kan ik je vertellen van welk bouwjaar de fiets is.

Groeten,
Sjoerd
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

Re: merk onbekend

Bericht door JAN1888 »

Hallo Sjoerd,

Dank voor je reactie , Fijn dat we nu weten dat het om een eysink fiets gaat,binnenkort ga ik weer langs bij mijn neef en dan zal ik kijken of het framenummer te ontwaren is.
Je hoort nog van mij.

Groeten.
Nikita
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

Re: merk onbekend

Bericht door JAN1888 »

Hallo Sjoerd,

Ben gister langsgefietst bij mijn neef.
Het frame nummer is 90582.
Ik hoop dat jij ons aan een bouwjaar kunt helpen.

Bvb Dank.
Met vriendelijke groet.

Nikita
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: merk onbekend

Bericht door Eysfan »

Hallo Nikita,

Jaren veertig klopt inderdaad. Met de gegevens die ik heb kom ik op 1947. In mijn eigen verzameling zit een (incomplete) Eysink damesfiets met een nummer heel dicht in de buurt. Die fiets heeft het jaartal 1947 ingeslagen in de trapaslagering.

Ik vermoed dat beide fietsen zo'n bijzondere bagagedrager hadden. Bij mijn fiets ontbreekt die maar hij heeft dezelfde bevestigingspunten als de Eysink bij je neef. Het damesframe zelf is ook van een ongewoon model dat in geen enkele Eysink prijslijst staat. Zowel een paar jaar eerder als later waren frames en bagagedragers van het gangbare model.

Door de foto's van je grootvaders Eysink ben ik ook wijzer geworden :idea: Graag zou ik die fiets zelf eens bekijken, ook om de drager op te meten zodat ik hem na kan maken. Als dat mogelijk is hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Sjoerd
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

Re: merk onbekend

Bericht door JAN1888 »

Hallo Sjoerd,

Hartelijk dank voor je snelle reactie, nu weten we dat het gaat om een eysink fiets uit 1947.
Als ik hem weer zie vraag ik of het mogelijk is de fiets een keer te bekijken ,en het achterrek te meten.

Nogmaals Hartelijk Dank,

Met Vriendelijke Groet.
Nikita
Plaats reactie