freewheel / vrijlooptandwiel gezocht

Durabo88
Berichten: 2581
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: freewheel / vrijlooptandwiel gezocht

Bericht door Durabo88 »

Beste Joost,

Ik heb er ook wel eens ééntje gehad die zo ontzettend versleten was, dat redden geen optie was. Het tandwiel was niet versleten, maar de kogels waren zo diep ingelopen, dat er naar mijn mening erg veel speling op stond. Het was geloof ik een Bayliss and Wiley tandwiel met smeergaatje.

Voor vitrine van een liefhebber heb ik ook nog wel een chinees tandwiel met dubbele ratel, met uit mijn hoofd een 22 tands tandwiel. Een ander tandwiel in 22 tands had ik op mijn Durabo omafiets. Die heb ik vervangen door 20 tands, maar nog vind ik 'm licht fietsen.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
sleurhut
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 aug 2012, 22.48

Re: freewheel / vrijlooptandwiel gezocht

Bericht door sleurhut »

[quote="Yorick Vermeulen"]Beste Joost,

Ik heb er ook wel eens ééntje gehad die zo ontzettend versleten was, dat redden geen optie was. Het tandwiel was niet versleten, maar de kogels waren zo diep ingelopen, dat er naar mijn mening erg veel speling op stond. Het was geloof ik een Bayliss and Wiley tandwiel met smeergaatje.

Daarom zitten er ook van die zeer dunne ringen onder de conus, als je er een verwijderd dan is deze speling gelijk weg maar loopt het freewheel nog goed.

Joost
Durabo88
Berichten: 2581
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: freewheel / vrijlooptandwiel gezocht

Bericht door Durabo88 »

Beste Joost,

Die ringen kan ik mij niet meer herinneren, maar misschien ben ik het vergeten.

Goed dat ik het nu weet.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: freewheel / vrijlooptandwiel gezocht

Bericht door maartenB »

Yorick, bedankt voor je aanbieding en het kijken, ik check eerst even met Charles, die woont hier in ons eigen stadje :D ;-)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie