deelfiets op marktplaats

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
fietser
Berichten: 815
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

deelfiets op marktplaats

Bericht door fietser »

Een gekke fiets staat er op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/590247752
Met Eroba heeft het niets te maken, maar wat is het wel? Als ik de schroefverbinding bekijk lijkt het alsof hier een knutselaar letterlijk met gasbuis gewerkt heeft. Maar de bovenbuis lijkt netjes recht door te lopen van lug tot lug. Heeft iemand een idee hoe het met deze fiets nou zit?

'
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: deelfiets op marktplaats

Bericht door asterduc »

fietser schreef: Als ik de schroefverbinding bekijk lijkt het alsof hier een knutselaar letterlijk met gasbuis gewerkt heeft.
dat was ook het eerste wat ik dacht als ik de foto bekeek.
Redelijk duidelijk is ook dat er een verbindingsstuk is aangeplaatst, daarom denk ik dat je er met die DIY gasbuis schroefverbinding niet ver naast zit.

Echt of fake, ik vind het wel vindingrijk. Echt hollands trouwens, zoiets ga je in België absoluut niet tegenkomen ;)
Laatst gewijzigd door asterduc op 30 aug 2012, 07.48, 1 keer totaal gewijzigd.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
sleurhut
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 aug 2012, 22.48

Re: deelfiets op marktplaats

Bericht door sleurhut »

Vermoed dat dit beunwerk is van iemand thuis, lijkt me niet dat er een fabrikant is die zoiets zou produceren.Je moet zo altijd sleuteltje 25 of grote bahco op zak hebben als je hem wilt (de)monteren. Ben benieuwd hoe de achterverlichting van stroom word voorzien, moet ook een koppelverbinding voor zijn dan mocht het origineel zijn. Zal raar zijn als je elke keer het draadje los moet maken bij de dynamo namelijk...

met vriendelijke groeten,

Joost
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

Re: deelfiets op marktplaats

Bericht door JAN1888 »

Hallo,

Als ik de foto s' zo bekijk lijkt mij dit een linke verbinding , immers schroefdraad gesneden op de boven en onderbuis van een frame , bijeengehouden door een grote gasmoer, ik geloof niet dat de fiets er steviger van wordt.

Wanneer hier een grote kracht op komt , zal dit waarschijnlijk een zwakke plek blijken en is scheuren/doorknikken niet denkbeeldig.

Mvg
Nikita










Mvg
Nikita
Plaats reactie