waarde oude racefiets?

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
mik1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 okt 2014, 13.33

waarde oude racefiets?

Bericht door mik1971 »

Mijn vriend heeft besloten zijn oude racefiets te verkopen. Toch een beetje met pijn in zijn hart maar de fiets staat al jaren in de garage...
nu zijn wij erg benieuwd wat de waarde van zo'n fiets is. Hij is meer dan 30 jaar oud en alle onderdelen zijn nog origineel.
Hoor het graag!
Bijlagen
IMG-20141006-WA0007.jpg
IMG-20141006-WA0007.jpg (291.17 KiB) 6122 keer bekeken
RVester
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 nov 2012, 17.41

Re: waarde oude racefiets?

Bericht door RVester »

Die? 50 euro. Klinkt misschien weinig, maar dit was ook in die tijd een goedkope fiets. Hoe zie je dat?
-stalen velgen
-geen quickrelease
-geen staalstickertje
-dubbele remhendels
-gestanste patten

Kortom, je gaat hier geen 'beginnende fietser' mee strikken. De banden zijn waarschijnlijk ook 27", nieuw stuurlint is minimaal 10, plus een uurtje werk, en dan is de keuze om een maandje door te sparen voor een 100 euro fiets die lichter, sneller, mooier en beter is snel gemaakt.
Je enige 'doelgroep' zijn mensen die er een project mee van plan zijn. Dat zijn er meer dan vroeger, dus daarom gok ik 50 ipv. 25 euro.
klassiekeracefiets
Berichten: 42
Lid geworden op: 5 feb 2013, 21.14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: waarde oude racefiets?

Bericht door klassiekeracefiets »

Ik denk dat die inschatting van 50 euro redelijk is, maar je zou er ook best 70 of op een goede dag 100 voor kunnen krijgen.

Voor veel kopers lijkt kwaliteit minder belangrijk dan kleur, "handige" remmen (zoals deze die je op twee plaatsen kan bedienen) en dat soort zaken. En daarnaast spelen ook andere argumenten mee, zoals waar je 'm aanbiedt en hoe goed je zelf bent in het verkopen.
Plaats reactie