COVÉ

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Lucpricken

Re: COVÉ

Bericht door Lucpricken »

En nog een
Bijlagen
het naamplaatje achterzijde
het naamplaatje achterzijde
cove2.jpg (81.45 KiB) 2925 keer bekeken
Lucpricken

Nog een leuke
Bijlagen
Het balhoofdplaatje
Het balhoofdplaatje
cove3.jpg (93.54 KiB) 2925 keer bekeken
Lucpricken

lekker zadel
Bijlagen
uitgerust met brooks
uitgerust met brooks
cove4.jpg (120.25 KiB) 2925 keer bekeken
Lucpricken

Nou eindelijk is het dan gelukt er staan wat foto's van de cové. Ik kan niet iedereen die graag een originele fiets oud wil houden tevreden stellen. Sorry daarvoor de fiets was zo slecht dat ik alleen de delen die nog redelijk waren heb gered. Ik heb de hele fiets gestraald en opnieuw gelakt. De gelakte originele wielen waren helemaal rot en de naven en assen scheef en beschadigd. Tandwielen kapot en ketting was niet eens meer aanwezig. Toen ik hem vond was er nog een stukje lakdoek kettingkast aanwezig maar meer als woning voor muizen dan wat anders. Ik heb gelukkig stickers kunnen laten maken van de naam en emblemen. En verlichting zat er niet meer op vanwege het gebruik op de locatie tussen fabrieken waar verlichting verboden was. Ik heb er nu verlichting op gezet met een batterij vanwege het gebruiksgemak ik gebruik deze fiets elke werkdag voor woon-werk verkeer en in het weekend voor de lol. Vandaar ook de voetensteuntjes en rugleuning voor mijn zoontje. Die zit nog graag achterop. Verder heb ik de fiets voorzien van een heerlijk brooks zadel, zadeltas, spatlap, handvaten en rear pannier. Het is voor mijn een mooie fijne fiets geworden die ik graag gebruik. Vragen ja hoor stel ze en ik doe mijn best om ze te beantwoorden. Oja volgens het framenummer zou de fiets van ongeveer 1971 moeten zijn. Dat komt ook overeen met de datum in de aankoop boeken van het bedrijf waar ik hem heb gevonden.
Ik hoop dat jullie er met een beetje plezier naar kijken en lezen,
met vriendelijke groet, luc
Bijlagen
nog een keer van rechts
nog een keer van rechts
cove5.jpg (160.34 KiB) 2924 keer bekeken
Plaats reactie