achterlicht Gazelle

Plaats reactie
castor
Berichten: 14
Lid geworden op: 9 sep 2012, 20.45
Locatie: Eindhoven

achterlicht Gazelle

Bericht door castor »

Al veel fietsenmakers in Eindhoven afgefietst op zoek naar een rond achterlichtje voor mijn Gazelle uit 1966. Wordt schijnbaar niet meer gemaakt. Het plastic houdertje is nog min of meer compleet, maar het rode glaasje ontbreekt. Wie weet of dit nog ergens te krijgen is?
Ik zag trouwens op dit forum dat deze houdertjes ook in aluminium uitgevoerd zijn geweest. Weet iemand of in 1966 al overgestapt was op plastic?
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: achterlicht Gazelle

Bericht door Elibert van Dalen »

als er een alu kapje in moet zit er een koperen fitting in je achterlicht. zit er een gaatje aan de zeikant in je achterlicht hoort er een nylon achterlichtje in.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: achterlicht Gazelle

Bericht door maartenB »

Ze zijn ergens begin jaren 60 overgestapt, 66 heeft al een plastic houdertje. Kijk inderdaad maar naar het gaatje in de zijkant.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
castor
Berichten: 14
Lid geworden op: 9 sep 2012, 20.45
Locatie: Eindhoven

Re: achterlicht Gazelle

Bericht door castor »

Er zit inderdaad een gaatje aan de zijkant, dus met het overstappen begin '60 hoef ik dus in ieder geval niet op zoek naar een alu versie. Bedankt!
Plaats reactie