Fongers website vernieuwd!

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 655
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Fongers website vernieuwd!

Bericht door jrietveld »

Nu on line, de geheel vernieuwde website http://www.fongers.net over dit fameuze rijwielmerk. Veel nieuwe pagina's toegevoegd, ondermeer met technische informatie. Zie ook de pagina Nieuws met de eerste aankondiging van de Oud-Groninger Rijwieltocht.

groet, Jos Rietveld
Bijlagen
front website.png
front website.png (175.54 KiB) 9782 keer bekeken
remurk
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21.42

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door remurk »

Mooie site Jos, gefeliciteerd! De 14 e juni staat in de agenda.
Groet, Rutger
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door fongers »

Ziet er goed uit Jos! 8-)

Groetjes Mark
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door Sandra »

Ziet er erg goed uit Jos!!
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door Durabo88 »

De basis was al goed, maar de opzet is nu veel beter. Zou 'm zeker goed bijhouden als er weer nieuwe informatie beschikbaar komt. Bijvoorbeeld over de verschillende onderdelen die ze gebruikten (niet alleen met eigen inslag). Misschien zijn er nog manieren om te achterhalen welke onderdelen ze zelf maakten en welke niet.

Misschien is een virtuele fietsenschuur nog iets om eraan toe te voegen, dan kun je van elk model, uitvoering, kleur een origineel exemplaar als voorbeeld laten zien.

Proficiat!
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 655
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door jrietveld »

Dank voor de aardige reacties!

@Durabo: ik zal zien hoe de verschillende pagina's bezocht worden en kijk dan welke onderwerpen voor uitbreiding in aanmerking komen.

In de eerste dagen trok de site zo'n 350 bezoekers, waarvan ca. eenderde uit het buitenland; Indonesië en de VS zijn dan de landen die het hoogst scoren.

groet, Jos
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door maartenB »

Hallo Jos,
Ik heb zojuist eens de tijd genomen voor je nieuwe site: erg fraai en compleet.
Bij de 'rijwielen' mist de link naar de fietsen van 1920-1930. Niks over te zeggen?

Daarnaast vraag ik me, met mijn fiets uit 1921, af of de brede borden echt pas in 1923 werden ingevoerd. Ik meende eigenlijk al vanaf ca 1919-1920 die bredere spatborden gezien te hebben? Maar jij bent de kenner natuurlijk!

groetjes!!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 655
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door jrietveld »

Hallo Maarten,

Dank voor je feedback.
De pagina 1920-1930 was even niet gekoppeld, inmiddels hersteld.
Ik ken fietsen uit 1923 met nog de smalle spatborden; het zou goed kunnen dat de bredere spatborden al eerder zijn gemonteerd; heb je daarvan toevallig een concreet voorbeeld?

groet, Jos
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fongers website vernieuwd!

Bericht door maartenB »

nee zo specifiek ben ik nooit met Fongers bezig geweest: daar hebben we jou voor :D

Maar vanwege mijn 21'er (en sinds gisteren een 20'er erbij) heb ik de laatste jaren wel veel rondgekeken en zo heb ik voor mezelf geconcludeerd dat de brede borden er al eerder waren.
Maar ik vind het lastig om te achterhalen wat origineel is en niet: heel vaak zijn het natuurlijk ook afgezaagde latere spatborden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie