Hallo, onlangs een oud stoffig omafietsje gekocht, waar ik bij toeval tegen aan liep... Werd door een aannemer op een zolder gevonden in Utrecht bij renovatie van het huis.. Helemaal merkloos op het eerste gezicht, en bieswerk lijkt geel te zijn. Na wat schoonmaakwerk heb ik op de lampenhaak het merk 'Astra' gevonden En via die merknaam kwam ik weer hier: http://www.transportfiets.net/2012/03/3 ... -nijmegen/ Wielennaven zijn onleesbaar helaas... Half gaatjes achterspatbord, trapas met klembouten en met belastingplaatje van 1940-1941
Kan iemand me wat meer vertellen over deze Astra fiets, het merk op het zadel en de leeftijd er van?
Bijlagen
kroon bel.jpg (67.32 KiB) 6280 keer bekeken
oma10.jpg (90.17 KiB) 6280 keer bekeken
oma6.jpg (109.69 KiB) 6280 keer bekeken
oma8.jpg (86.88 KiB) 6280 keer bekeken
astra framenummer.jpg (57.65 KiB) 6280 keer bekeken
oma3.jpg (65.18 KiB) 6280 keer bekeken
astra lampenhaak.jpg (49.77 KiB) 6280 keer bekeken
Inmiddels de achternaaf open gehaald, omdat deze toch helemaal los gereden was... Het is een F&S naaf en er staat op het staafje: F&S 09 en daaronder 23, is dit dan het bouwjaar, 1923?
Bijlagen
F&S 09 23 achternaaf.jpg (42.04 KiB) 6259 keer bekeken
Als er niets aan vervangen is kun je daar wel van uitgaan. Zeker als de fiets na medio jaren 40 niet meer heeft gereden.
Maak ook even alle onderdelen goed schoon en zoek naar nog meer jaartallen. Er moet meer te vinden zijn, want ze sloegen het overal in.
Nick013 schreef:Ok thx
Verder zoveel kijkers, maar amper reactie, beetje jammer...
tja Nick wat wil je voor reacties hierop horen dan ? er is niet echt veel van overgebleven ook al stond ie op zolder ; ik vind wel dat er een mooi tandwiel opzit en mocht je nog veren zoeken voor je zadel [ de voorste lijkt zowieso gebroken] heb ik die nog wel liggen denk ik
Nick013 schreef:Ok thx
Verder zoveel kijkers, maar amper reactie, beetje jammer...
tja Nick wat wil je voor reacties hierop horen dan ? er is niet echt veel van overgebleven ook al stond ie op zolder ; ik vind wel dat er een mooi tandwiel opzit en mocht je nog veren zoeken voor je zadel [ de voorste lijkt zowieso gebroken] heb ik die nog wel liggen denk ik
gewoon meer ervaringen van mensen met dit merk, leeftijd etc... Maar blijkbaar gevalletje van 'er zijn er bijna geen meer van' ofzo Of onbekend, maakt onbemind
Klopt, die veer is door... Heb ik zelf ook nog wel liggen
een framenummer met 6 cijfers doet vermoeden dat het toch wel een aardige fabriek moet zijn geweest of ze moeten gewoon van veel cijfertjes hebben gehouden ga je deze opknappen /restaureren ?
de rode schreef:een framenummer met 6 cijfers doet vermoeden dat het toch wel een aardige fabriek moet zijn geweest of ze moeten gewoon van veel cijfertjes hebben gehouden ga je deze opknappen /restaureren ?
Zou best kunnen ja
Ik weet het nog niet, de liggende achterbrug van de fiets waar het achterwiel in gaat, vertoond nogal slijtage. Dus misschien is deze beter geschikt voor decoratieve doeleinden...