Gazelle transport 1930

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Gazelle transport 1930

Bericht door HJvMontfort »

Heb vandaag een Transport frame met achterwiel verkocht aan mijn goede vriend Oane.

Heeft iemand een goed idee voor onderdelen?
Er zit nu geen staand eachterbrug bij. nog geen wiel, bovenste balhoofdschroef en zo eigenlijk nog veel meer!


De fiets is bij mij terecht gekomen via een oud collega die hem op het werk verkregen had. De opbrengst is in de fooienpot gegaan!
Bijlagen
10562537_10153193406824874_5150953713340166279_o.jpg
10562537_10153193406824874_5150953713340166279_o.jpg (386.85 KiB) 4326 keer bekeken
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gazelle transport 1930

Bericht door de rode »

het lijkt zo meer op een kaarsenstandaard ; er moet bijna een hele transportfiets aan te pas komen om hier weer een complete van te maken dat word uitdaging ; wie weet vind je wat op die kofferbakmarkt of in Berlicum maar een leuk plan is misschien dat iedereen een onderdeel kan doneren; ik heb nog wel een koplamp en dynamo om mee te beginnen ; wie volgt ?
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Gazelle transport 1930

Bericht door HJvMontfort »

Inderdaad. Maar wel een Gazelle kaarsenstandaard met een achterwiel (op de achtergrond)
Oane zou zeer blij zijn met onderdelen of andere hulp. Jammer genoeg kunnen we deze keer niet naar Berlicum.

Naar onze mening is het het beste om de fiets blank te maken. De vorige eigenaar is zo aardig geweest om de fiets te schuren. Het lijkt net alsof hij met een bijtel bezig is geweest dus een kaal frame is een goed idee naar ons idee. De achterbrug moet ook nog gelast worden maar dat komt zeker goed!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gazelle transport 1930

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Eerste schatting is dat je ongeveer 500 euro aan onderdelen nodig hebt om er een volledige transportfiets van te maken. En dat is een transportfiets, met transportfietsonderdelen van random transportfietsen en geen 1930 Gazelle. Dan heb je een fiets die op marktplaats met veel geluk 200 euro zou opleveren. Daarbij komt dat de juiste spatborden en kettingscherm vrijwel niet meer te vinden zijn, en alternatieven zien er niet uit (te smalle spatborden, verkeerde vorm kettingschermen). Om die reden worden veel transportfietsen die een paar belangrijke onderdelen missen uitelkaar gehaald en verkocht voor onderdelen. De trapas, als die nog goed is, zou een andere transportfiets kunnen redden. Maar ik zou afraden om er weer een transportfiets van te maken met originele onderdelen. Dat kost al gauw het dubbele van een goede, komplete fiets. Plus die onderdelen kunnen beter gebruikt worden om en hele reeks fietsen te redden die maar een of enkele onderdelen nodig hebben.
Plaats reactie