Sparta Herenfiets vooroorlogs

Plaats reactie
spartaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012, 16.27

Sparta Herenfiets vooroorlogs

Bericht door spartaan »

Beste Fietsliefhebbers,

Al jaren ben ik groot liefhebber van het merk Sparta vandaar dat ik op zoek ben naar een vooroorlogse Sparta Herenfiets. Framehoogte minimaal 55cm.

Technische en optische staat van de fiets is niet zo zeer van belang. Bij voorkeur compleet. Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Marco
Durabo88
Berichten: 2585
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Sparta Herenfiets vooroorlogs

Bericht door Durabo88 »

Beste Marco,

Dat wordt in elk geval geen makkelijke zoektocht, want volgens mij zijn vooroorlogse Sparta's erg zeldzaam. Ik heb ooit één herenfiets met stangenremmen in Utrecht centrum zien staan, maar dat was ook echt het enige dat ik ben tegengekomen.
Op marktplaats ben ik enkel nog een omafiets tegengekomen.

Succes!

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3835
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Sparta Herenfiets vooroorlogs

Bericht door maartenB »

Ik heb nog een tamelijk net achterspatbord van Sparta liggen, met compleet logo erop. Is jaren 40-50, vrij breed.
Kun je zo ophalen als je in de buurt van Tilburg woont. Dan heb je vast een beginnetje :lol:
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
spartaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012, 16.27

Re: Sparta Herenfiets vooroorlogs

Bericht door spartaan »

Hoi Maarten,

Ik ben de komende tijd regelmatig in Tilburg. (Van oorsprong ook Kruikenzeiker). Bovendien ben ik altijd blij met een begin.

Zelf heb ik wel eens wat fietsen gezien. Oma-fietsen ben ik inderdaad nog het meeste tegengekomen.

Vandaar dat ik hier mijn licht opsteek. Naar verluid moet er toch een behoorlijke productie zijn geweest destijds.

@ Maarten, graag kom ik dus met je in contact.

Vriendelijke groet,
Marco
Sparta - De sleutel tot een rijker leven!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3835
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Sparta Herenfiets vooroorlogs

Bericht door maartenB »

Prima, je bent van harte welkom!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie