Dienstfiets Union Tally van voor 1970

Plaats reactie
eilleen333

Dienstfiets Union Tally van voor 1970

Bericht door eilleen333 »

Hallo allemaal,
Ja, een nieuwe gebruiker en dan meteen iets te koop aanbieden :P . Maar ik heb een fiets en die wil ik niet zomaar op marktplaats afdoen als kroegfiets. Het zit zo:

Afgelopen april is mijn opa overleden op 93 jarige leeftijd. Mijn opa was een bijzondere man die tot een week voor zijn dood nog dagelijks met de hond fietste. Op was echt een begrip in de stad. Als mensen hem een dag niet zagen langskomen met de hond vroegen de mensen ons of alles wel goed was. Je kon de klok erop gelijk zetten wanneer hij langs zou fietsen.
Helaas is hij dus onlangs overleden en mijn oma heeft mij gevraagd zijn fiets te verkopen. Zelf kan ze hem niet gebruiken, en het is nog een mooie goeie fiets en het is zonde om hem te laten verstoffen in de garage. Zelf kan ik er eigenlijk ook niet veel mee, ik heb al twee fietsen en ik heb geen schuur. Ik zou het zonde vinden als de fiets afgedankt zou worden. Het was toch opa's fiets.

Wat ik heb gehoord gaat het om een Union Tally politie dienstfiets van voor 1970. Ik weet niet precies hoe en wat, ik heb de fiets niet onlangs goed bekeken, maar morgen probeer ik even foto's te maken.

Ik vroeg me af of er animo is voor een dergelijke fiets? Is het iets bijzonders voor een liefhebber of maak ik de fiets specialer dan hij is omdat hij van mijn opa was?
Ik heb al gemaild met een paar musea over de politie. Echter bleek eentje al 4 jaar dicht te zijn en de ander zit in Rotterdam (fiets is momenteel in Zwolle).

Mijn oma zei dat ik het geld van de fiets zou mogen houden, maar ik vind het belangrijker dat de fiets een goed tehuis krijgt. Alleen was ik niet van plan er geld bij te doen om hem naar de andere kant van het land te vervoeren. Vandaar dat ik me hier ook heb geregistreerd, omdat ik dacht dat hier vast wel mensen zijn met verstand van fietsen en misschien wel interesse in deze fiets, haha!
Mocht er geen interesse zijn, of de fiets is praktisch niets waard, dan hou ik hem zelf en neem ik hem wel mee naar Utrecht. Daar heb ik wel een overdekte fietsenstalling. Echter is dat niet ideaal, heb ik daar twee fietsen en ik ben bang dat hij gestolen wordt (net zoals fiets nummer 2,3,4 en 6 die elk met twee kettingen vaststonden).....
HJvMontfort

Re: Dienstfiets Union Tally van voor 1970

Bericht door HJvMontfort »

Geen idee hoe bijzonder een dergelijke fiets is maar ik zou hem bestwel willen hebben, zou te gek staan naast mijn andere Dienstfiets!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie