Gazelle Clipper

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2012, 12.25

Gazelle Clipper

Bericht door Martinus »

Ik heb een oude fiets, een Gazelle Clipper. Maar hoe oud, geen idee. Weet iemand meer over deze fiets? Hij is nog in goede staat zover ik kan zien en het zadel lijkt zo te voelen ook origineel :lol:

Afbeelding

Afbeelding
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Gazelle Clipper

Bericht door fietser »

De Clipper is begin jaren 70 een aantal jaren gemaakt, je komt hem niet zo vaak tegen. Aan de rechterkant van het balhoofd moet een framenummer staan. Als je dat opzoekt kan ik hem exact dateren.

'
Martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2012, 12.25

Re: Gazelle Clipper

Bericht door Martinus »

Het frame nummer is CN100034.

Dan komt mijn 2e vraag is dit iets waard.
ik was van plan om hem als werk fiets te gaan gebruiken, maar eigenlijk is hij daar nog te mooi voor.

Dus als het nog wat waard is wil ik hem wel weg doen, aan een verzamelaar anders houd ik hem zelf, en heb ik een erg grappig fietsje voor mijn werk.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Gazelle Clipper

Bericht door fietser »

Nieuwer dan ik dacht: 1981.

Of hij nog iets waard is? Gewoon de waarde van een tweedehandsfiets in deze staat. Geen liefhebberswaarde want voor verzamelaars is hij te nieuw en ook in deze staat vermoedelijk niet echt uniek. Lekker zelf gebruiken als hij qua maat enz. voor je handig is. :)

'
Martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2012, 12.25

Re: Gazelle Clipper

Bericht door Martinus »

Ok dan kan ik er lekker op gaan fietsen.
Het is best een handig ding paste zo in de koffer van de auto.
Ziet er ook wel koddig uit met dat rare lage frame.
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Gazelle Clipper

Bericht door JocoFoto »

Zeker een leuke fiets Martinus. Voor normaal gebruik echt iets bijzonders!
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
edwinplasmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012, 12.34

Re: Gazelle Clipper

Bericht door edwinplasmans »

Beste Martinus,

deze fiets is min of meer familie van de Sparta 8-80, fietsen geschikt voor mensen van 8 tot 80 jaar vanwege de flexibele instelmethodes. De sparta 8-8- is deelbaar bij de voorvork en dat is deze geloof ik niet. Ik verzamel dit soort fietsen en zou eventueel die van jou over willen nemen. Als je geïnteresseerd bent kun je me hierover berichten.

Vriendelijke groet,

Edwin
Martinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2012, 12.25

Re: Gazelle Clipper

Bericht door Martinus »

Ik ben toch van plan hem zelf te houden het is eigenlijk wel handig een extra fiets te hebben maar mocht je veel intresse hebben wil ik hem wel ruilen.
Plaats reactie