Foto`s in smalle stroken

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
Plaats reactie
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Foto`s in smalle stroken

Bericht door Maarten Waarlé »

Dag forum,
Klein vraagje;

Hoe komt het toch dat sommige foto`s op het forum bij vergroting tot een smal stookje worden en niet gewoon groter en beter zichtbaar worden.
Ik schat in dat het met het ingegeven formaat te maken heeft??
Hoe zit dat dan precies en kunnen we dat aangeven zodat mensen er op kunnen anticiperen.

Groeten,
Maarten
Trebel
Berichten: 44
Lid geworden op: 5 mar 2014, 19.08

Re: Foto`s in smalle stroken

Bericht door Trebel »

Ik heb geen antwoord op deze vraag (ben te lui geweest om te proberen te vinden waar het door komt), wel een kleine 'work-around'. Als je de grootte van het browserscherm aanpast (volledig scherm, of juist niet) terwijl zo'n 'smalle strook' foto openstaat. Wordt de foto wel volledig zichtbaar :)
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Foto`s in smalle stroken

Bericht door maartenB »

O ik dacht dat ik de enige was met dat probleem! Ik zal Sandra eens vragen, die is onze whizz-lady.
Ik druk bij zo'n smalle foto altijd even op de rechter muisknop: 'foto in nieuw venster openen'.
Dan opent hij wel groot, maar dus op een nieuw venster ;-)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Foto`s in smalle stroken

Bericht door Maarten Waarlé »

ah ,ja dat werkt wel met dat ''volledig scherm''!
Openen in nieuw venster ook denk ik.
Voor mij is het wel opgelost zo maar intussen misschien toch
goed om voor te leggen aan Sandra!

groeten,
Maarten
Trebel
Berichten: 44
Lid geworden op: 5 mar 2014, 19.08

Re: Foto`s in smalle stroken

Bericht door Trebel »

Ben het vandaag voor het eerst weer eens tegengekomen, in een topic waar een nieuwe foto is geplaatst. Zodra ik op de foto klikte kwam de pop-up, die een hoogte had van 20px. Na het openen in een nieuw venster (rechtermuisknop op het hele kleine stukje dat zichtbaar was, en een paar keer heen en weer klikken, was de foto opeens wel goed zichtbaar (zonder refresh).

Ik weet niet hoe dat deel van het forum verder inelkaar steekt, en met slechts 1 voorbeeld valt er sowieso niet veel van te zeggen, maar het zou kunnen dat die hoogte bepaald wordt voordat de foto gedownload is (of iets anders in die richting) waardoor de hoogte nog niet bekend is?
Dit is maar groffe speculatie, maar kan zo niets anders bedenken (zonder de broncode te zien).
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Foto`s in smalle stroken

Bericht door Sandra »

Ik heb de instellingen van de image resizer aangepast. Daarmee lijkt het dat het smalle stroken-probleem opgelost is. Mochten jullie nog problemen tegenkomen, post dan hier even de link naar het bericht.

Groet, Ruud (forum admin)
Plaats reactie