Locomotief kruisframe, ca 1950

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door maartenB »

Deze fiets is van mijn dochter. Het is zo'n leuke Locomotief kruisframe met aangesoldeerd achterrek en een puntje aan het voorscherm. Dus: de vroege variant.

Voorwiel en naaf origineel, achterwiel vervangen door een nieuwer wiel met terugtraprem.

Natuurlijk kunnen we hem gewoon op MP verkopen als schoolfiets, maar misschien heeft een van jullie er belang bij.
Ze heeft hem destijds zelf opgeknapt (nee, er zat al lang geen originele lak meer onder!!) en wil er minstens 50 euro voor hebben.
Tsja, iemand belangstelling? Het zou kunnen dat ik de originele achtervelg nog heb, maar ik ben er niet zeker van. De naaf is er in elk geval niet meer, maar je kunt er ook een Sturmey archer AB naaf in zetten natuurlijk.
Hij staat in Tilburg. Maar ik heb plannen om naar Friesland te gaan (Friese Woud) en natuurlijk naar Vianen.
groetjes,
Maarten
Bijlagen
IMG_4387.JPG
IMG_4387.JPG (167.73 KiB) 5776 keer bekeken
IMG_4386.JPG
IMG_4386.JPG (186.18 KiB) 5776 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door HJvMontfort »

Het is dat ik nooit dames fietsen koop! Wat een leuk ding:)
Heeft hij een tikje gehad op de voorvork?
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door maartenB »

Nee, voorvork is volgens mij recht, alleen op de foto staat het wiel scheef.
Maar let op: dit is geen damesfiets! Locomotief prees die dingen aan als 'unisex sportfiets', voor heren en dames!

Overigens zet ik hem, nu jullie je kans gehad hebben, morgen of van het weekend maar op Marktplaats.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door HJvMontfort »

maartenB schreef:Nee, voorvork is volgens mij recht, alleen op de foto staat het wiel scheef.
Maar let op: dit is geen damesfiets! Locomotief prees die dingen aan als 'unisex sportfiets', voor heren en dames!
Dat is inderdaad een gedegen punt, welke framehoogte heeft hij?
Het is wel een leuk ding (ik houd van kruisframes)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door maartenB »

Ik ben even bij de fiets gaan kijken. Voorvork is inderdaad iets (miniem) opgereden, nooit gezien! En mijn dochter reed er altijd op zonder handen aan het stuur, dus sporen doet hij nog wel.
Framehoogte is 58,5.

groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Locomotief kruisframe, ca 1950

Bericht door HJvMontfort »

Ik heb visioenen van mijzelf, knieen ver gebogen, tegen het stuur aan. Daar ben ik dan net te lang voor :)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie